Gamersnet.nl

Viscerals Star Wars-game zou ‘charme van Uncharted’ hebben

Tijdens de E3 konden we al een minuscule flits van Viscerals eigen Star Wars-game zien, maar bijzonder veel weten we nog niet van het project af. Maar de vriendelijk Amy Hennig helpt ons verder via een interview met GameSpot op de Star Wars Celebration. De schrijfster was verantwoordelijk voor het verhaal van de eerste drie Uncharted-games en is nu bezig met het Star Wars-project van Visceral. Wat blijkt? Het klinkt tot dusver allemaal ernstig als een Uncharted-titel in Star Wars-saus.

In het gesprek gaat Hennig in op de manier waarop het verhaal wordt opgebouwd. Er wordt gekeken naar het klassieke materiaal, wat ontleed wordt alvorens het in een interactieve vorm weer op te bouwen. Dit was, zo zegt Hennig, ook de werkwijze die ze bij Naughty Dog toepaste.

The process that I’ve been using is really similar to what I did with Uncharted, to be honest. If you’re trying to re-create that classic–in [Uncharted’s] case–pulp action adventure experience, you need to deconstruct the films so you know how to reconstruct them in an interactive context as gameplay.

The end goal is by the time the player has finished playing they feel like they really did play a Star Wars film. So I’ve done the same thing for Star Wars. What does that mean? It’s getting the structure right. It means you have to understand where the act breaks fall, where all the obstacles and reversals fall, and the set-pieces. [You need to know] what are all the component parts that make up a Star Wars story.

Aldus de schrijfster. Verder zou de game ook een vorm van Uncharteds humor en charmante momenten moeten bevatten. Hennig beschreef dit aspect als volgt:
It’s what my writing partner Todd calls ‘breezy urgency’, the idea that there’s a sort of swashbuckling charm to the thing, there’s humour and buoyancy. At the same time there’s stakes and jeopardy.
De vergelijkingen met Uncharted voor Viscerals nieuwe titel bestaan al langer, maar lijken nu onderstreept te worden. Andere stemmen vermoeden dat Viscerals game een open-world game gaat worden, maar daar rept het ontwikkelteam tot dusver nog geen woorden over.

Zelf de speculatie doorzetten mag ook zeker. Daarbij zullen de vier onderstaande stukken concept art ongetwijfeld kunnen helpen. Oogt dit eerder als Uncharted-materiaal, of heeft het ook iets weg van een wat meer open, free-roam-achtige game?

[SCREENSHOTS]