Ontwerper Godus weg bij ontwikkelaar 22 Cans

Enkele maanden geleden verschenen er op het internet geruchten over Godus: ontwerper Konrad Naszynski zou zijn ontslagen en de ontwikkeling van Godus zou zijn stilgelegd. Zijn profielpagina op het forum van ontwikkelaar 22 Cans vertelde ons dat hij ‘voormalig werknemer’ was, maar een officiële bevestiging bleef uit. Nu doorbreekt de studio de radiostilte echter, en slechts één van de geruchten blijkt waar.

Simon Phillips, de directeur van 22 Cans, zegt dat Naszynski inderdaad niet meer voor het bedrijf werkt. Dit wil echter niet zeggen dat er niet meer wordt gewerkt aan Godus. Naszynski was namelijk een freelancer die het levelontwerp op zich nam. Hij heeft zijn werk voltooid, en daarom liep zijn contract met 22 Cans af.

Konrad was actually a contractor and was tasked with building the levels on Godus Wars. He completed these for the last update so his contract ran down. Of course, as and when we need more content we’ll talk to Konrad as he knows the process well.
Maar dat laat nog de geruchten over de annulering van de game over. Godus Wars, dat Godus nieuw leven in moest blazen, is al sinds maart niet meer geüpdatet. Ook verscheen Godus alweer drie jaar geleden op Steam Early Access. Toch ontkent Phillips stellig dat Godus is geannuleerd. Echter, voorspellingen over een releasedatum kan hij ook niet doen.

Godus Wars is in ontwikkeling voor mobiele platformen en pc.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren