Gamersnet.nl

Whore of the Orient van L.A. Noire-ontwikkelaar verschijnt voorlopig niet

L.A. Noire-ontwikkelaar Team Bondi werkte ooit aan Whore of the Orient. Deze game, die werd beschreven als “de spirituele opvolger op L.A. Noire”, zag helaas nooit het levenslicht nadat de studio opgedoekt werd. Helaas lijkt het erop dat we deze veelbelovende titel voorlopig niet hoeven te verwachten.

Volgens producer Derek Proud nam Whore of the Orient ons mee naar het Shanghai van 1930. Hij vertelt:

We were going to use that tech and we were going to create a game set in the 1930s, maybe 1940s, of Shanghai. Shanghai was the only place in the world you could go to in the 1930s and 1940s if you didn’t have a passport. So everybody who was running from something went to Shanghai. The whole city was run by a gangster called Big-Eared Du and it’s just the most fascinating time, place and setting.
Proud beweert dat hij en zijn collega’s hebben gevochten om het project in leven te houden, maar zonder succes:
And we were creating a game with all of that rich texture to it. And we fought for it. Brendan [McNamara – studio head], Alex Carlyle [design lead], Vicky Lord [general manager] and Naresh Hirani [project producer] all fought to keep that project alive. And I fought, too, it was something we were all passionate about. But in the end, that was the way it went.
Toen de interviewer vroeg of we Whore of the Orient ooit nog zullen zien, antwoordde Proud: “ik denk het niet”. Het lijkt er dus op dat we ons voor altijd zullen moeten blijven vermaken met de avonturen van Cole Phelps.