Gamersnet.nl

Geen torens in Watch Dogs 2

Of het nu Assassin’s Creed, Watch Dogs of Far Cry is; de open wereld-games van Ubisoft komen op diverse fronten overeen. Zo moet je in alle drie de franchises torens beklimmen om de omgeving te verkennen en missies vrij te spelen. Menig speler is ondertussen wel uitgekeken op dit concept en dat blijkt Ubisoft nu ook in te zien. In Watch Dogs 2 zitten zulke torens namelijk niet.

Desalniettemin zul je bij het begin van de game niet al alle missies op je map zien, je zult de spelwereld wel degelijk moeten verkennen. Het is ook geen vereiste om de verhaallijn te volgen om zo toegang te krijgen tot alle zijmissies en dergelijken, zo laat creative director Jonathan Morin weten. Door meer volgers voor de hackergroep DedSec te vergaren, zal je nieuwe missies vrijspelen waarmee je vervolgens weer nieuwe DedSec-volgers kunt krijgen:

It’s not a game where you open your map and everything’s there. There are no towers. You just explore the world.

Players start with a few followers in [hacker group] DedSec but pretty soon you realise you’re going to need more if you want to pull off big operations. So you start free-roaming. Every time you get followers, it’s like you’re unlocking the DedSec hivemind. You’re also unlocking new knowledge, new operations, new co-op missions. And then organically you hit those end-game milestones.

You can barely touch the story. You have many different operations which give you followers, which guide your progression. Within the story there are three “milestones” to hit which finish the game’s narrative, but mathematically you can unlock everything else through co-op or free-roam.