Uitstel Horizon: Zero Dawn was nodig vanwege omvang van de game

Horizon: Zero Dawn laat nog tot begin 2017 op zich wachten. Dit uitstel ten opzichte van de eerdere geplande release in 2016 was volgens ontwikkelaar Guerrilla Games nodig vanwege de omvang van de game.

Volgens game director Mathijs de Jonge kan men de extra maanden tijd goed gebruiken om de grote spelwereld, vele quests en diverse regio’s te optimaliseren:

We have this open world. It’s very big. We have a lot of quests; we have a lot of different regions as well. We have a lot of different Machines. Just playtesting this, it’s very, very time-consuming. We have so many components. We just want to raise the quality on the different areas.

The delay was mainly because it’s such a big game. We are a team of 200 people now, but there’s just a lot of content we need to look at and evaluate and keep improving.

Horizon: Zero Dawn verschijnt op 28 februari 2017 voor de PlayStation 4.

  1.   
    MaTriXX's avatar

    Zie liever dat een game uitgesteld wordt voor dit soort redenen dan dat ze het uitbrengen als een game die niet af is en vol met bugs zit.

    Toch zie ik liever aankondigingen als verleden jaar de manier waarop Fallout 4 werd aangekondigd.

  2.   
    Downzilla's avatar

    AKA wij zijn incompetente developers die dachten dat we beter waren.

  3.   
    Daniel Z's avatar

    MaTriXX schreef, "Toch zie ik liever aankondigingen als verleden jaar de manier waarop Fallout 4 werd aangekondigd."

    Dit, maar ze zullen vast een verkeerde inschatting gemaakt hebben over de grootte van de game. Voorheen ontwikkelden ze lineaire shooters, dus de omvang van Horizon is wel compleet anders. Als ze hier maar van leren bij het volgende project.

  4.   
    Gabbersouth's avatar

    deze sla ik over

  5.   
    Neolite's avatar

    Daniel Z schreef, "

    ”MaTriXX” schreef, "Toch zie ik liever aankondigingen als verleden jaar de manier waarop Fallout 4 werd aangekondigd."

    Dit, maar ze zullen vast een verkeerde inschatting gemaakt hebben over de grootte van de game. Voorheen ontwikkelden ze lineaire shooters, dus de omvang van Horizon is wel compleet anders. Als ze hier maar van leren bij het volgende project."

    Nee dit is onzin, het is niet Gorilla die deze keuze gemaakt heeft. Sony heeft kiest er bewust voor om games al aan te kondigen terwijl deze soms nog maar in de ontwerpfase zitten. Kijk nu ook maar weer naar de nieuwe game van Hideo Kojima, verder dan een ontwerp is hij echt nog niet. Gevolg is dat ze in dus gewoon nog geen goede indicatie kunnen geven. Als je alle games die Sony aankondigde en niet binnen twee jaar uitkomen weggestreept is het elke keer gewoon een hele magere line-up.