Gamersnet.nl

De reden waarom we nog steeds zo weinig te zien krijgen van Mass Effect: Andromeda

Sinds de eerste aankondiging van Mass Effect: Andromeda hebben we het met een handvol teasers en een paar nieuwsberichten moeten doen. Veel fans hoopten dit jaar tijdens de E3 eindelijk een grote onthulling te krijgen, maar zij kwamen bedrogen uit. Wederom schitterde de nieuwe game van BioWare door afwezigheid. We weten alleen de naam van de protagonist(e) en het feit dat het einde van Mass Effect 3 niet van invloed is op Andromeda, maar veel meer dan dat werd de afgelopen weken niet gedeeld.

Direct na de E3-persconferentie van Electronic Arts plaatste Jonathan Cooper, lead artist voor Mass Effect 1 en 2, grote vraagtekens bij de ontwikkeling van Andromeda:

Volgens BioWare-baas Aaryon Flynn was het een bewuste keuze om niet veel te laten zien van Mass Effect: Andromeda, mede door de uitgestelde release:
There’s definitely more stuff we could have shown or talked about. But now we’re shipping next spring, the time to really blast all that out there is after the other games come out. We’ll be there then to have a great big reveal and release all the details.

[Development] is healthy. Dragon Age: Origins was six years. Star Wars: The Old Republic was six years. The original Mass Effect was four. Maybe we’re just not the fastest at this!

Er is dus niets mis met de ontwikkeling van Mass Effect: Andromeda volgens BioWare. We moeten alleen nog wat langer (on)geduldig afwachten…