De setting van de Eerste Wereldoorlog in Battlefield 1 viel bij heel veel gamers in de smaak. De Reveal Trailer was een gigantische hit en de hype rondom de nieuwe Battlefield is enorm. Toch had niet iedereen meteen vertrouwen in de keuze van ontwikkelaar DICE om WO1 als setting te gebruiken.
Patrick Söderlund, vice-president van EA Studios, gaf toe dat hij in eerste instantie het concept van DICE afwees:
It wasn’t the most obvious choice. If you look at what other partners in the industry are doing, they’re going into sci-fi. We’ve had a lot of success in the modern military space. But we felt like there was a need for a change. When the team presented the idea to me of World War I, I absolutely rejected it. I said, World War I, it’s trench warfare, it can’t be fun to play.De dames en heren van DICE weigerden echter afgewezen te worden op basis van hun pitch, dus maakten ze een demo om het concept nog duidelijker te maken. De korte demo was meteen overtuigend, volgens Söderlund:
The team continued and persisted in the fact that this can be fun, and showed up with a very short demo that convinced me at least that this was the right path.Kijk jij uit naar een game in de Eerste Wereldoorlog? Of zie je meer toekomst (ba dum tssss) in futuristische shooters? Laat het weten in de reacties!