Ubisoft gaat de Snowdrop-engine van The Division ook gebruiken voor andere games

Tom Clancy’s The Division is gebouwd met de speciaal ontworpen Snowdrop-engine, bedoeld om dingen te bewerkstelligen als dynamische dag-nachtcycli, maar ook om het porten van games en het ontwerpen van prachtige omgevingen eenvoudiger en sneller te maken. En aangezien het niet bepaald goedkoop is om een nieuwe engine te ontwikkelen, gaat Ubisoft Snowdrop ook voor andere titels gebruiken.

Games als Rainbow Six: Siege en Assassin’s Creed: Syndicate draaien nog op de AnvilNext-engine, en ook For Honor zal daarop draaien. Maar volgens Martin Hultberg van Ubisoft Massive is de Snowdrop-engine nu ook beschikbaar voor andere Ubisoft-ontwikkelteams en niet slechts de ontwikkelaars die aan Tom Clancy-games werken. Die formulering lijkt een hint te zijn dat ook Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands met deze engine zal werken.

Afgelopen weekend hebben we de Snowdrop-engine in actie kunnen zien tijdens de open beta van The Division. Wat zijn jullie indrukken ervan? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    Mjolnir's avatar

    Ik was blij verrast en erg onder de indruk. Niet alleen van de sneeuw overigens, de kwaliteit over het algemeen.

  2.   
    Supermanneke's avatar

    ’t Is natuurlijk nog wachten op de release van The Division, maar tijdens de béta heb ik in ieder geval een goede indruk gekregen van de performance op PC. En een engine is uiteraard één ding, maar als een game gewoon slecht geprogrammeerd is loopt het nog steeds ruk. (Kijk maar naar de verschillende games draaiend op Unreal Engine).

  3.   
    Musicman88's avatar

    Misschien een engine voor Watch Dogs 2 ? 😉