Gamersnet.nl

Manier van Fallout 4 aankondigen moet de norm worden, aldus Bethesda

Een redelijk ongewone manier van het onthullen van een game, Bethesda deed het met Fallout 4 op de E3 in 2015. Vijf maanden later lag de RPG in de rekken van de winkels, die strategie van aankondigen ziet Todd Howard van Bethesda graag vaker gebeuren.

I would like that to become the norm. I hope that the way we did it with Fallout changes how a lot of people do it, and how successful it was doing it that way. I think a lot of people are going to start doing that. That’s my hope. As a gamer, too, I want a period of time to be excited, and I don’t want that to go away. Sometimes they announce, I get so excited, ‘I want to buy this right now!’ And then, I’ve gotta wait.
Normaliter wordt een game een jaar tot twee jaar, in bijzondere gevallen zelfs langer van tevoren, aangekondigd en krijgen we al die tijd informatie, screenshots en trailers of blijft het lang ongemakkelijk stil. Howard ziet het aankondigen van een game zoals bij Fallout 4 het geval was, graag de norm worden in de game-industrie.
It is hard. It was definitely hard on everybody. But, definitely, the way it went, I would make it even shorter if I could get away with it. It would be, ‘this is out right now.’ But that’s not my perfect scenario. I think people need a little time to get it. There’s a moment there where everyone enjoys it together. They’re in on it, being excited and waiting for it. Whether that’s five months or less, I don’t know.
Volgens de beste man is lang van tevoren een titel aankondigen niet goed voor het enthousiasme bij de consument. Een game kan langzaam in de vergetelheid gebracht worden, dus door de wachttijd tussen aankondiging en release te verkorten, blijft het enthousiasme groter en dit kan bijdragen aan een succesvolle release.
I really prefer it, for multiple reasons. There are moments when you get excited about hearing about something. I think that’s a special moment. Then you take Fallout, people already wanted it and that helps tremendously.
Wel is het zo dat Fallout al een bekende en gewilde franchise was, waardoor deze strategie mogelijk is. Voor nieuwe IP’s of kleinere titels is een langere wachttijd wellicht wel beter.

Hoe denken jullie hierover?