Gamersnet.nl

Ontwikkelaar XCOM 2 werkt hard aan verhelpen van prestatieproblemen

XCOM 2 lead designer Jake Solomon heeft laten weten dat het ontwikkelteam van Firaxis Games keihard werkt aan de prestaties van de game. Er zijn nog enkele hardnekkige prestatieproblemen die men graag wil verhelpen. Zo zijn er erg lange laadtijden, terugvallende framerates en haperende camera’s tijdens cinematische momenten.

Solomon laat weten dat men alle aandacht richt op het verhelpen van deze problemen:

Me and all the leads, that’s all we work on all day and that’s what we’re committed to right now. I can honestly say that we didn’t know it would would be this way at launch. Maybe this is damning on me, but I’m sitting here talking to you now on the laptop I use to play it on and I didn’t see these issues. We didn’t catch this stuff in compatibility testing. We’re fully, fully accountable for the product in people’s hands, so we certainly take responsibility for it.

To people who are suffering them, if they’re frustrated, I’m as frustrated and more. We will continue to update the game, and we do have some workarounds … but we definitely have fixes coming soon.

Een concrete releasedatum voor officiële fixes en patches gaf Solomon nog niet. Ze zijn in elk geval onderweg.

XCOM 2 kreeg afgelopen week een update die al wat problemen zou verhelpen en voor betere prestaties moet zorgen. Een tijdelijke oplossing voor enkele technische problemen is het indrukken van Caps Lock tijdens het scherm na afloop van een missie. Dit kan soms erg lang duren, terwijl het na het indrukken van Caps Lock al na enkele seconden gereed is.

XCOM 2 is in elk geval een enorme aanrader, zoals je kunt lezen in onze review.