Volgens de jury van de Writer’s Guild of America heeft Rise of the Tomb Raider het best geschreven verhaal van een videogame in 2015. De andere games die kans maakten op de award waren Pillars of Eternity, Assassin’s Creed: Syndicate en The Witcher 3: Wild Hunt.
De genomineerde games moesten zijn verschenen in de periode van 1 december 2014 tot 30 november 2015. Studio’s en uitgevers moesten zichzelf inschrijven om mee te dingen naar de award. Mogelijk zijn er een aantal games dus niet meegenomen in de uiteindelijke beslissing.
De award eert het werk van lead narrative designer John Stafford, narrative designer Cameron Suey, lead writer Rhianna Pratchett en additional writer Philip Gelatt. Zij waren verantwoordelijk voor het verhaal van Rise of the Tomb Raider. Wij waren eerder ook al vol lof over de storytelling en vele andere aspecten van Lara’s nieuwste game in onze overwegend positieve Rise of the Tomb Raider review.
Wat jij? Is dit een verdiende plek voor de geliefde Tomb Raider of had een andere game uit 2015 deze titel meer verdiend? Wij zijn benieuwd naar jullie meest epische game-epossen van afgelopen jaar!