Beelden nieuwe DirectX 11 renderer DayZ vrijgegeven

Veel DayZ-fans wachten al lang op de nieuwe renderer die de graphics en performance van de game flink zouden moeten opkrikken. Implementatie van deze renderer in DayZ lijkt iets dichterbij nu lead designer Brian Hicks een vergelijkingsvideo heeft gemaakt.

In de video wordt de originele DirectX 9 renderer vergeleken met de nieuwe Enfusion DirectX 11 renderer. Met name de nieuwe weerseffecten vallen op. Regen was nog nooit zo nat! Bekijk de video hieronder:

  1.   
    Jarek's avatar

    Het lijkt wel of het beeld wat meer soepel loopt met meer fps, maar het belangrijkste voor mij is dat ze die desync een keer aanpakken.. Hopelijk helpt die nieuwe renderer daarbij.

    Hoevaak ik wel niet al mijn military gear kwijt ben geraakt nadat ik iemand in de rug schoot, hij zich omdraait en pas 5 seconden later neer valt nadat hij mij ook nog heeft weten te raken is ongelofelijk.

  2.   
    morkop006's avatar

    Maar waarom nu dx 11 implementeren, als dx 12 voor de deur staat? Dx 12 kan namelijk wel helpen bij een cpu intensieve engine als deze. Ik heb altijd het gevoel gehad dat deze game achter loopt. De engine is nog steeds brak en ik zie nog steeds geen release date.

  3.   
    420blazeit's avatar

    Dus nog steeds even kut maar dan wat minder framedrops, ok.

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    ”morkop006″ schreef, "Maar waarom nu dx 11 implementeren, als dx 12 voor de deur staat? Dx 12 kan namelijk wel helpen bij een cpu intensieve engine als deze. Ik heb altijd het gevoel gehad dat deze game achter loopt. De engine is nog steeds brak en ik zie nog steeds geen release date."

    Omdat directx 11 meer door eindgebruikers wordt gebruikt als directx 12. Wanneer ze meteen overstappen naar directx 12, kunnen alleen mensen die Windows 10 hebben spelen.

    Of ze moeten implementeren dat je kunt switchen welke directx je wlt gebruiken. Zolang dat niet gebeurd, ben ik tevreden met directx 11.