Gamersnet.nl

Krijgt Hitman ondersteuning voor DirectX 12?

Momenteel is de lijst met games die het gloednieuwe DirectX12 ondersteunen bepaald niet groot. De Hitman-reboot lijkt de eerste écht grote release te worden die de nieuwe graphics API van Microsoft zal ondersteunen: Overclock3D heeft ontdekt dat ontwikkelaar IO Interactive op de op GDC van dit jaar (14 tot 18 maart) een tutorial geeft over hoe Hitman wordt gerenderd door middel van DirectX12.

This talk will give a brief overview of how the Hitman Renderer works, followed by a deep dive into how we manage everything with DirectX 12, including Pipeline State Objects, Root Signatures, Resources, Command Queues and Multithreading.
Aangezien Hitman nogal een grote populatie aan NPC’s lijkt te kennen, zou deze game enorm profiteren van de API die exclusief is voor gebruikers van Windows 10.

Wat misschien nog wel interessanter is dan dit, is dat de sessie van IO Interactive ook lijkt te gaan over Vulkan. In tegenstelling tot DirectX 12 is dit een open standaard voor het programmeren van de graphics in games. De sessie van IO Interactive zal dus waarschijnlijk informatie bevatten over hoe deze twee technologieën zich tot elkaar verhouden.

Het is dus misschien geen definitieve bevestiging dat de Hitman-reboot DirectX 12 zal ondersteunen, maar het geeft in ieder geval aan dat er met het idee wordt gespeeld. Het zou wél verklaren waarom de game werd uitgesteld naar maart. Ook zou Hitman wel weer eens wat goed nieuws kunnen gebruiken, aangezien het nieuws dat het een episodische game wordt niet door iedereen even goed werd ontvangen.

Zouden jullie de pc-versie van Hitman meer overwegen als die DirectX12 zou ondersteunen? Laat het ons weten in een reactie!