Video's gepubliceerd voor 14 augustus 2018 zijn helaas niet meer te bekijken.

Gamen met je ogen met de EyeX Controller van Tobii | GamersNET Gear

Gamen met je ogen: met de EyeX Controller van Tobii kun je ermee experimenteren. In deze GamersNET Gear bespreken Tom en Peter de technologie en de manier waarop je het toe kunt passen. Is het een interessante toevoeging aan je game-ervaring of is het nog te ‘gimmicky’?

  1.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Doet me een beetje aan dat TrackIR denken

  2.   
    AtomicDogg's avatar

    Als het uitgewerkt word lijkt het me een goed alternatief voor mensen die hun vingers of handen kwijt zijn. Toen ik mijn pols had gebroken kon ik anderhalve maand niet gamen.

  3.   
    Tom's avatar

    Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Kan me voorstellen dat er best wel wat lichamelijk gehandicapte gamers zijn die baat zouden hebben bij dit soort technologie. Map wat buttons op een (Steam) controller anders, pak de camera op met je ogen en je kunt zo legio games met één hand spelen, bijvoorbeeld. Moeten er alleen wel meer games ondersteund worden, want het aanbod is nu nog wat karig, buiten een aantal sims.

  4.   
    Thomsnov's avatar

    ziet er echt heel cool uit als het echt zo goed is als jullie zeggen dan kan het zeker wat worden

  5.   
    nielsiebro's avatar

    Cheeky autobots shirt van peter 😆 😆 😆

  6.   
    mattioza's avatar

    Interessante technologie, benieuwd welke richting dit uitgaat in de toekomst.

  7.   
    Noice!'s avatar

    mattioza schreef, "Interessante technologie, benieuwd welke richting dit uitgaat in de toekomst."

    Dit weten we deels al, het werd ook even in het filmpje aangehaald maar helaas niet besproken; dit is de toekomst van VR. Een “closed ranged Tobii” zoals ze het noemde in een VR headset is niet zozeer handig om het beeld te roteren, dit kan je zelf, maar het is perfect om te registeren waarnaar de gebruiker kijkt. Als je weet waar de gebruiker naar kijkt namelijk, hoef je niet z’n hele blikveld te renderen, maar enkel het deel waar zij/hij naar kijkt. Dit scheelt zo ongelofelijk veel rekenkracht dat in principe een PS4 voldoende moet zijn om een zeer goede VR ervaring te leveren.

  8.   
    TinusGN's avatar

    (null)