Final Fantasy XV heeft verschillende vechtstijlen en luchtgevechten

De release van Final Fantasy XV komt steeds dichterbij en dat is voor lead planner Ishikawa Tomonori, lead game designer Takizawa Masashi en lead level designer Terada Takefumi een goede reden om in een recent interview wat meer informatie over het vijftiende deel te geven. Als eerste is Tomonori aan het woord over de steden in de spelwereld. Als voorbeeld van de grote schaal waarop een en ander zich zal afspelen, haalt hij Altissia aan, de stad die ook in de E3-trailer te zien was.

I can tell everyone a little about Altissia at this time. Altissia has many and varied locations, such as multiple cafes, ship-bourne market places and parks etc. The city is of a considerable scale, to the extent that even the developers sometimes get lost there! The player is free to take a leisurely walk around the complex maze of streets, or ride the gondola to see the sights and there is also added enjoyment to be had looking for restaurants to visit! You are bound to encounter some unique characters when exploring the city streets. So we have created lots of different things to enjoy in Altissia and hope everyone is looking forward to visiting!
Het bezoeken van locaties en steden is een belangrijk onderdeel van de rpg-ervaring, maar aan gevechten zal het ook niet ontbreken. Volgens Masashi is er voldoende keuze aanwezig wat betreft het vechtsysteem. Er is een stijl van spelen voor gamers die houden van snelle actie en een alternatief voor iedereen die liever kiest voor een bedachtzame manier van vijanden benaderen. Wat Mashashi betreft is dit systeem het equivalent van moeilijkheidsgraden.
The equivalent to difficulty level settings in FFXV is a system where you can switch between different battle modes. By having this ability to switch modes, we want to make it so that both players who like action oriented, technical gameplay and also those who want to fight at a slower, more relaxed pace can all enjoy the combat in their own style. This switching system is a key part of the gameplay that we decided to introduce based on the feedback we received from the Episode Duscae demo. We will go into more detail about the system closer to the game’s launch so stay tuned for more information.
Als laatste was het de beurt aan Takefumi en uit zijn antwoord blijkt dat het warp-systeem, waarmee strategie in de gevechten komt, ook een manier is om hoger gelegen punten zoals de daken van gebouwen te bezoeken. Verder is het oppassen voor gigantische bazen die aan te pakken zijn in heuse luchtgevechten.
The warp ability that lets you teleport instantly to high up locations is a vital part of FFXV’s battle system. The ability to use multiple warp points in a strategic manner is especially prevalent in the game’s large scale battles over urban terrain. It is not just the buildings though, and we have also created exciting aerial battles with flying foes and gigantic boss enemies, so watch out for those.
Maken de heren het wachten tot de release wat moeilijker, of moet je eerst nog maar zien hoe Final Fantasy XV het gaat doen?

  1.   
    King of Heroes's avatar

    Ben benieuwd wat ze hebben toegevoegd/verandert aan het vechtsysteem. Hopelijk laten ze het eind deze maand zien!

  2.   
    Leukste's avatar

    Ik blijf sceptisch, omdat ik het idee heb dat Square Enix op sommige punten iedereen tevreden wil hebben en daarmee misschien wel teveel hooi op de vork neemt. En uiteindelijk kun je toch nooit iedereen tevreden stellen, want iedereen heeft er weer een andere kijk op. Desalniettemin blijf ik hoopvol wachten.

  3.   
    Kamelot2's avatar

    Ik was erg teleurgesteld over Final fantasy 13-3. Het was niet hetzelfde als de voorgaande part 1 en 2. Vond 13-2 het beste van die reeks maar mis wel het ouderwetse systeem van 7 en 8. Ik wacht het nog af.