Ubisoft tolereert ‘teamkillers’ niet in Rainbow Six Siege

Spelers die het blijkbaar leuk vinden om teamgenoten neer te schieten in Rainbow Six Siege, worden niet getolereerd door Ubisoft. De ontwikkelaar laat weten dat men een plan heeft om met dergelijke verraders af te rekenen.

In de recente beta van Rainbow Six Siege kwam naar voren dat er nogal wat spelers zijn die het doden van medespelers erg leuk vinden. Vooralsnog is er ook geen straf om dit gedrag te ontmoedigen, maar volgens Ubisoft komt daar verandering in:

We have a plan in place to handle them [players who teamkill]. It will not be tolerated at launch!
Wat precies de oplossing annex straf zal zijn, is nog onduidelijk.

Rainbow Six Siege ligt vanaf morgen in de winkels voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    Rosmale Terror's avatar

    topsport

  2.   
    Mjolnir's avatar

    De vraag is wat dan de criteria is. Ik heb in de bèta helaas ook eens een van mijn team genadeloos door zijn hoofd geschoten, maar alleen omdat hij zelf in mijn line-of-fire kwam… Wordt je dan ook gekickt? Want dan gaat het spelletje natuurlijk net zo hard door, niet als teamkiller, maar meer als zelfmoordtroll

  3.   
    Bram_M99's avatar

    Gelukkig want ze zijn echt heel erg irritant… Gelukkig ben ik er tijdens de open beta niet heel erg veel tegen gekomen…

  4.   
    Bosnegert's avatar

    haal dit dan gewoon uit het spel. Verder is het soms irritant maar soms broodnodig

  5.   
    mheiden21's avatar

    In de beta helaas ook een teammaatje afgeknald maar die liep dan ook vrijwillig mijn kogelregen in. Hopelijk maken ze goed onderscheid in expres en per ongeluk.

  6.   
    DeAdSeYe's avatar

    Gister een aantal potjes gespeeld met wat vrienden, in de vijandelijke team bevond zich een teamkiller. Hij schoot de heletijd z’n eigen teammates neer.

  7.   
    Bosnegert's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Gister een aantal potjes gespeeld met wat vrienden, in de vijandelijke team bevond zich een teamkiller. Hij schoot de heletijd z’n eigen teammates neer. "

    Stoer verhaal vertel me meer

  8.   
    Kenneloth's avatar

    Ben benieuwd hoe ze dit gaan monitoren. Kan me niet voorstellen dat je bij je eerste teamkill een dikke ban krijgt.

  9.   
    Moodey's avatar

    Mensen die in de weg staan afknallen werkt soms beter dan dat ze allles verkloten.

  10.   
    Kenneloth's avatar

    Moodey schreef, "Mensen die in de weg staan afknallen werkt soms beter dan dat ze allles verkloten. "

    Je trekt me de woorden uit de mond, bedankt. 😉

  11.   
    Musicman88's avatar

    Tja, als een maat door je line of fire heen loopt kan je er zelf weinig aan doen. Of een granaat die verkeerd terecht komt waardoor een teamgenoot het loodje legt, tja. Maar een opzettelijke teamkiller ben ik in de open beta niet tegen gekomen. Wel bij de closed beta 2 keer. Maar ik neem aan dat Ubisoft niet iedereen die per ongeluk een teamgenoot doodschiet gaat bannen. Dat zou wel erg drastisch zijn. Lijkt me eerder dat hier een soort van report player systeempje achter komt. Waarbij gameplay beelden of andere statistieken naar Ubisoft mods gestuurd worden.

  12.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Simpele oplossing: Na een bepaald aantal teamkills een kick/ban of wat dan ook maar geef tegelijkertijd de mensen die geteamkilled zijn de optie om de andere speler te “vergeven”. Zou een beetje genaaid zijn als jij de dupe word van teammates die ineens in je line of fire komen of over je granaat heen lopen omdat ze niet zitten op te letten. Bij Ro2 wordt dit systeem ook gebruikt (sorry zeggen als je een teamkill maakt en “np” typen om een teamkill te vergeven) en het werkt perfect.

  13.   
    mheiden21's avatar

    Zou slimmer zijn als ze friendly fire er gewoon uitslopen, minder omslachtig en uiterst effectief.

  14.   
    morkop006's avatar

    Wat dacht je van een vote-kick systeem, zoals elk spel met teamdamage heeft?…. In CS hoor je daar niemand over klagen.

  15.   
    PaNNa's avatar

    Kleine kinderen die teamkillers..