Decemberupdate Destiny maakt Pulse Rifles en shotguns minder krachtig

Sinds de release van The Taken King zijn de Pulse Rifles in Destiny extreem krachtig. Ook met een shotgun kun je flinke schade aanrichten, maar daar komt binnenkort een einde aan.

Sandbox designer Jon Weisnewski laat weten dat de pulse rifles en shotguns in de decemberupdate minder krachtig gemaakt worden. Dat moet de game eerlijker maken:

Pulse Rifles are some of the most adaptive and efficient Primaries right now. The base damage forgives enough thumb skill up close that they can compete with Auto Rifles. The effective range keeps Scout Rifles in check at extended ranges, and the burst cadence forces a grueling pace for even the most adept Hand Cannon users. We like that they’re “having a moment”, but they need a few limitations in their raw utility.
Onder andere de base damage van de Pulse Rifles wordt verlaagd. Daar staat tegenover dat ze bij de Darkness (de computergestuurde vijanden) juist meer schade zullen aanrichten.

Van veel shotguns wordt het bereik verlaagd. De shotguns die juist zijn bedoeld om van verre afstand te gebruiken, worden onder andere instabieler gemaakt.

De volledige lijst met veranderingen is te vinden op Bungie.net.

  1.   
    Overload14's avatar

    Precies nog altijd gezeik met het balanceren van wapens in Destiny. Maar ik heb het spel al een tijdje laten liggen mijn interesse erin is compleet verdwenen. Ik heb het hier waarschijnlijk al heel veel gezegd : het concept rond Destiny is fantastisch alleen de uitwerking is minder.

  2.   
    Neolite's avatar

    Het nerfen van pulse rifles in crucible snap ik wel maar shotguns nog verder nerfen? Op deze manier blijft alleen nog maar de sniper over als keuze.

  3.   
    Gozer_033's avatar

    en er komen 15 nieuwe exotixs en de autorifles en handcannons worden gebuft.
    en de twilight garrison en taratela komen eindelijk in de loottable.