Gamersnet.nl

Verlaagt de nieuwste pc-patch voor Black Ops 3 de texture-kwaliteit?

De release van Call of Duty: Black Ops 3 is tot nu toe een groot succes, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen met de game zijn. Eerder merkten we al dat de grafische kwaliteit op de old-gen consoles beduidend slechter is dan op current-gen consoles. Maar ook de current-gen versie van de game kampt met de nodige problemen, zoals inkakkende framerates en resoluties. En natuurlijk blijft ook de pc deze problemen niet bespaard. Ontwikkelaar Treyarch doet natuurlijk zijn stinkende best om deze problemen op te lossen door middel van patches.

Hoewel de nieuwste patch voor de pc-versie een aantal problemen als input lag verhelpt, lijkt het erop dat kwaliteit van de textures in de multiplayer danig is verminderd. Het lijkt hier echter te gaan om een bug, want in de tests van Joker Productions flikkeren de textures een aantal keer heen en weer tussen verschillende kwaliteitsinstellingen. De Ultra-textures zijn dus niet uit de game gesloopt om op die manier de framerates te verbeteren. Overigens is de kwaliteit alleen in de multiplayer aangetast. In de singleplayer is er niets aan de hand.

Ondervinden jullie dit probleem ook? En vinden jullie dit een redelijke trade-off voor de problemen die de nieuwste patch oplost? Laat het ons weten in de reacties!