Aaron Greenberg van Microsoft geeft aan dat Rise of the Tomb Raider prima op dezelfde dag uitgebracht kan worden als Fallout 4, die beide op 10 november verschijnen. Het lijkt er dit najaar op alsof we verzadigd zijn met games en alleen de grootste titels kunnen overleven. Tomb Raider is niet zo populair als een aantal andere AAA-games, maar Microsoft gelooft dat de nieuwste telg het goed kan gaan doen.
The challenge is that you have to look at the production schedule. You want to make sure that you don’t rush the game so that it’s not done or of high quality. That is always the number one priority.De uitdaging blijft, volgens Greenberg, om naar het productieschema te kijken. Je wilt een game immers niet afraffelen, maar zo ontwikkelen dat deze van hoge kwaliteit is. Het punt echter is dat als Rise of the Tomb Raider een week later verschijnt, het moet opboksen tegen Star Wars: Battlefront, een week eerder tegen Call of Duty: Black Ops III en twee weken eerder tegen Halo 5: Guardians.
And then you go late and then you’re like well, the consumer doesn’t have any money left to buy the game so there wasn’t a better scenario for us except that was the week it was not going head to head against Call of Duty or Star Wars Battlefront. We felt like the Fallout audience-they are not direct competitors per-se, but you are right, it’s two big, big titles launching at the same time and we hope people will buy both.En als je de game te laat uitbrengt, hebben consumenten misschien geen geld meer voor nog een spel. Dus volgens Greenberg was 10 november het beste scenario om in ieder geval niet te hoeven concurreren met de nieuwe Star Wars of Call of Duty, en het Fallout-publiek is geen directe concurrentie.
Rise of the Tomb Raider verschijnt op 10 november tijdelijk exclusief voor de Xbox One en Xbox 360. Ook Fallout 4 verschijnt op die dag, maar dan voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.