Gamersnet.nl

Ghost Games vertraagt progressiesysteem en A.I.-spelers in Need for Speed

Begin deze maand nodigde EA een select aantal spelers uit voor de gesloten beta van Need for Speed. Naar aanleiding van hun speelsessies hebben de deelnemers constructieve feedback geleverd, die ontwikkelaar Ghost Games inmiddels aan het verwerken is.

Ghost Games wilde met de beta vooral de technische aspecten van de game testen, maar heeft uiteindelijk ook veel inhoudelijke veranderingen doorgevoerd. Zo merkten spelers op dat het wel erg makkelijk was om snel in level te stijgen, iets wat Ghost Games nu hard aan het tweaken is:

The progression speed was an area some of you commented on, in particular how you felt you could quickly achieve a garage full of customized rides. The economy, both money and REP continue to be balanced and on launch you will find progression is now at a more normal pace.
Daarnaast klaagden spelers dat de A.I. te hard reed. Ghost Games heeft deze bestuurders daarom een veiligheidscursus gegeven, zodat ze voortaan iets voorzichtiger en trager rijden:
A number of you mentioned the speed in which the AI drove and their competitiveness. This is also something that has been tweaked and improved upon for the full release. When you hit the streets of Ventura Bay at launch you’ll find AI competitors aren’t as propelled by rocket fuel as they were at times during the Closed Beta.
Volgens Ghost Games zijn deze veranderingen slechts het begin: de ontwikkelaar zal tot ver na de release verbeteringen blijven doorvoeren op basis van spelersfeedback. Need for Speed is vanaf 5 november verkrijgbaar op de PlayStation 4 en Xbox One.