Gamersnet.nl

Valve belooft (opnieuw) verbetering in klantenservice

Valve staat bepaald niet bekend om zijn geweldige klantenservice. Maar gelukkig is het bedrijf hier zelf van op de hoogte en wordt er gewerkt aan een oplossing. Dit is niet de eerste keer dat het bedrijf achter Steam belooft dat de klantenhulp zal verbeteren. Maar deze keer zegt Erik Johnson van Valve dat men hoopt de klantenservice rond Kerstmis enigszins op orde te hebben.

Dat eerdere beloften nog niet zijn waargemaakt, heeft alles te maken met de druk die transacties in de producten van Valve zelf veroorzaken: Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive en Team Fortress 2. Daarnaast hebben de nieuwe relatief nieuwe Steam Refunds de druk op Valve’s klantenservice nog verder verhoogd.

Tot nu toe zocht Valve zijn toevlucht in oplossingen van derden, maar het probleem daarmee is dat die vaak slechts symptomen aanpakken: ze konden het bedrijf wel helpen met het terugdringen van de huidige wachtrij, maar een structurele oplossing werd nooit geboden. In de woorden van Johnson: deze oplossingen zouden slechts de kwantiteit verhogen, niet de kwaliteit.

Omdat derde partijen geen toereikende oplossingen konden bieden, is Valve begonnen met het zélf opleiden van werknemers. Intern zijn de verbeteringen al te merken, maar dat heeft zich nog niet vertaald naar de ervaringen van Steam-gebruikers. Johnson is er echter volledig van overtuigd dat dat in de komende twee maanden gaat komen.

Denken jullie dat Valve zijn beloften eindelijk na zal komen? Laat het ons weten in de reacties!