Uncharted had bijna onderwaterlevel met motion controls bevat

De originele Uncharted-games op de PlayStation 3 bevatten motion control-functies. Zo was het mogelijk om een granaat te gooien door je controller te kantelen en ook waren er onderdelen waarbij je op een boomstam moest balanceren met bewegingen van je Sixaxis. Veel spelers verwelkomden deze toevoegingen niet met open armen, maar uit een recent interview blijkt dat het nog veel erger had gekund.

Lead Animation Director Jeremy Yates vertelde dat Uncharted: Drake’s Fortune oorspronkelijk een onderwaterlevel bevatte dat volledig werkte met motion controls. In dit level ging Drake scubadiven en jij moest hem besturen door de controller te kantelen. Yates vond dit erg tof:

It was really interesting. To me, that was the most successful [example of motion control] I think that we had tried.
Uiteindelijk besloot Naughty Dog dit level toch te schrappen:
We kind of adopted the mentality that we just want to do what’s best for the game. You know, if there’s any pressure to get this feature in, or use the move controller, or something else… if it doesn’t fit our game, we’re not gonna do it.
In Uncharted: The Nathan Drake Collection zijn alle motion control-functies verwijderd. Deze bundel ligt nu in de winkels en dat hij zeker je geld waard is, kon je eerder al lezen in onze review.

  1.   
    LeroyJenkins's avatar

    Ze hadden die onderwater level best in de remaster mogen stoppen als extra maar dan wel zonder motion control :).

  2.   
    Bram_M99's avatar

    Notion zou tof zijn maar aangezien het bij de meeste games flopt denk ik dat dat hier ook zo zou zijn dus doe dan maar niet… Al had een ‘gewoon’ onder water level zeker niet verkeerd geweest.

  3.   
    jelte23's avatar

    Motion is leuk, het werkte bij de wii maar bij ps blijkbaar niet. Ik heb wel movecontrollers thuis maar ik heb er noet echt een game voor.

  4.   
    FireBallz's avatar

    ik vind die Motion controls altijd super lastig te begrijpen. Ik zou, als ik Naughty Dog was, gewoon net zoals bij Call of Duty de keuze geven aan de speler wat hij zelf wil. Ik skip die content van Call of Duty nooit, maar ik vind de keuze van Call of Duty wel goed.

  5.   
    soldierarjan's avatar

    LeroyJenkins schreef, "Ze hadden die onderwater level best in de remaster mogen stoppen als extra maar dan wel zonder motion control :)."

    Ja als bonus level van die het net niet gehaald hebben.

  6.   
    Rijstekorrel's avatar

    Hadden in de remaster moeten stoppen als bonus idd, dan had de gene die wou gewoon via menu kunnen spelen.