Eenieder die Dark Souls kent, weet hoe lastig de game kan zijn, tot op het niveau van vliegende controllers en sneuvelende beeldschermen. Het stomste idee van de afgelopen eeuw was dan ook om de Twitch-community gezamenlijk het spel te laten spelen. Middels verschillende commands kozen kijkers van de stream wat de volgende beweging van het hoofdpersonage zou zijn. Om een lang verhaal kort te maken, chaos, tegen muren lopen en bijlen kapotslaan tegen stenen zuilen.
Precies om die reden besloot de operator achter Twitch plays in te grijpen, wat het kijkersaantal daalde met de minuut. In plaats van de game op volle snelheid te spelen, besloot de operator een programma te activeren waardoor de game pauzeerde na elke move. Op die manier hadden spelers de mogelijkheid rustig na te denken over hun keuze, en werden de eerste eindbazen langzaamaan verslagen.
Afgelopen zaterdag werd eindelijk na 43 dagen, 8 uur, 14 minuten en 23 seconden de laatste baas verslagen, met een indrukwekkende 904 deaths op de teller. Alsof Twitch plays zichzelf nog niet genoeg gepijnigd had, is men nu begonnen aan Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, waar men nu een kleine drie dagen en 200 deaths in zit. Verwacht het volgende nieuwtje over Twitch plays over ongeveer veertig dagen!