Until Dawn’s script bestond uit tienduizend pagina’s

Als je Until Dawn eng vond, dan zul je van het nieuws dat het script voor de horror-game maar liefst uit tienduizend pagina’s bestond ook wel schrikken. Gedurende de vier jaar waarin gewerkt werd aan de game, schreven de schrijvers Graham Reznick en Larry Fessenden er lustig op los.

Een deel van het werk moest dubbel gedaan worden omdat de game de overstap maakte van de PlayStation 3 – met PlayStation Move support – naar de PlayStation 4. Daarnaast werd de first-person benadering verruild voor een third-person aanpak met keuzemogelijkheden. Het feit dat spelers kunnen kiezen welke route zij nemen, leverde de noodzaak voor extra dialoogopties op. Uiteindelijk is maar een fractie van de lappen tekst gebruikt en met al het werk dat in de game is gestoken, is het maar goed dat Until Dawn na de release bijzonder goed werd ontvangen.

  1.   
    Downzilla's avatar

    Mijn spreekbeurt over hamsters bestond uit anderhalf. Maar was wel op de pc beschikbaar.

  2.   
    Clemie's avatar

    Downzilla schreef, "Mijn spreekbeurt over hamsters bestond uit anderhalf. Maar was wel op de pc beschikbaar."

    Jammer dat er geen like button is op Gn, anders had ik je sowieso een duimpje gegund.:’)

  3.   
    Thijs.'s avatar

    Downzilla schreef, "Mijn spreekbeurt over hamsters bestond uit anderhalf. Maar was wel op de pc beschikbaar."

    hahaha nice

  4.   
    Puddingboom's avatar

    Downzilla schreef, "Mijn spreekbeurt over hamsters bestond uit anderhalf. Maar was wel op de pc beschikbaar."

    +1, mijn glimlach had je.