Wapensysteem in Fallout 4 ontworpen met behulp van DOOM-ontwikkelaar

Wat doe je als je Fallout 4 ontwikkelt en je eigen ontwikkelaars vooral ervaring hebben met fantasy-RPG’s? Juist: je schakelt voor je gewerensysteem de hulp in van dat andere bedrijf dat je bezit: id Software. Als ontwikkelaar van onder andere DOOM is dat bedrijf immers verantwoordelijk voor een aantal van de beste schietmechanieken in de gamegeschiedenis.

Producent Todd Howard zegt dat compromissen op het gebied van de actie in het spel absoluut niet aan de orde mochten zijn, want dat is toch vaak een van de belangrijkste aspecten in een RPG. Daarom riep Bethesda al vroeg in de ontwikkeling de hulp in van id Software. Deze keuze heeft volgens Howard als gevolg dat Fallout 4 aanvoelt als een moderne shooter.

Denken jullie dat dit een goede beslissing is van Bethesda? Laat het ons weten in een reactie.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Lol, een geweldige keuze als je eigen mensen te onervaard zijn! 8)

    Zal me niets verbazen dat ze dadelijk de BFG in de game stoppen als een easter egg, ben zowiezo erg benieuwd naar alle easter eggs in deze game. Skyrim had er best veel, en nog erg leuke ook nog!

  2.   
    mheiden21's avatar

    Fallout4 word de eerste die ik ga spelen van de reeks dus kan niet vergelijken.
    Wel is het een goede stap van Bethesda immers waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl je van elkaar kan leren om het wiel beter te maken.

  3.   
    TheHulk0183's avatar

    Wordt ook mijn 1ste Fallout… Ik heb er zin in!

  4.   
    Mjolnir's avatar

    Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk verschil in zit… een geweer blijft immer piew piew

  5.   
    TheAppleFan's avatar

    Dit word ook mijn eerste fallout en wat ik van andere mensen hoor die de eerdere versies hebben gespeeld vinden ze het een top game! Dus ik verwacht dat dit dan ook een van de betere games is dit jaar!

  6.   
    TheHulk0183's avatar

    heb net even fallout 3 gespeeld van een maat,
    schaamtelijk dat ik het nog nooit eerder gespeeld heb 😮

  7.   
    Overload14's avatar

    Mjolnir schreef, "Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk verschil in zit… een geweer blijft immer piew piew"

  8.   
    Overload14's avatar

    Mjolnir schreef, "Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk verschil in zit… een geweer blijft immer piew piew"

    Dat wel maar je kan een handgeweer niet vergelijken met Shotgun of Sniper Rifle. 😛