Halo 5: Guardians maakt gebruik van dynamische resolutie om 60 fps te garanderen

In tegenstelling tot veel andere games maakt Halo 5: Guardians bij release geen gebruik van een vaste resolutie, zo laat ontwikkelaar 343 Industries weten. In plaats daarvan zal de game wisselen tussen verschillende resoluties om een framerate van 60 te kunnen garanderen.

343 Industries verzekert dat ondanks dat de game een dynamische resolutie toepast, je voornamelijk zult spelen met een resolutie van 1080p:

In much of the campaign you may be playing at 1080p, but when we want to get really crazy with vehicles, visual effects and combat we can trade some of the resolution in order to maintain the crucial 60fps.
Door dit nieuwe systeem heeft 343 Industries geen verdere aanpassingen hoeven doen aan de missies en de bekleding van de wereld van Halo 5. De verbeteringen in performance gaan dus verder niet ten koste van de speelervaring.

Vind jij het een goede keuze van 343 Industries om een vaste framerate van 60 ten koste te laten gaan van de resolutie? Laat het weten in de reacties!

  1.   
    TinusGN's avatar

    Erg handig, ik heb liever iets minder mooi beeld zonder lag

  2.   
    King of Heroes's avatar

    TinusGN schreef, "Erg handig, ik heb liever iets minder mooi beeld zonder lag"

    Naar mijn mening is het wel optimaal dat een shooter 60FPS heeft. Al vind ik stabiliteit toch net ietsje belangrijker. ๐Ÿ™‚

  3.   
    Glenn Lambrix's avatar

    Een super goede set.

  4.   
    mitchel1988's avatar

    Klinkt als een goede oplossing. Nu eerst even testen.. ๐Ÿ™‚

  5.   
    3333/3333's avatar

    Totaal nutteloos feitje zolang niet benoemd wordt hoe ver de resolutie af en toe verlaagd zal worden. Kan heel irritant worden.

  6.   
    PaNNa's avatar

    Een beetje geven en nemen om van een aangename spelervaring te kunnen genieten kan zeker geen kwaad imo ๐Ÿ™‚

  7.   
    BearsRidingTanks's avatar

    60 fps 144p ftw