Beperkingen Bloodborne vormden inspiratie voor Dark Souls 3

Dark Souls en Bloodborne vertonen veel gelijkenissen en dat is geen toeval. Beide games zijn namelijk ontwikkeld door dezelfde persoon! Dit sadistische meesterbrein heet Hidetaka Miyazaki en hoewel hij nog steeds trots is op Bloodborne, geeft hij eerlijk toe dat de game niet zonder beperkingen was.

Een bekend gezegde luidt echter “van fouten kun je leren” en dat is Miyazaki dan ook zeker van plan. In een interview beweerde hij dat de beperkingen van Bloodborne hem hebben geïnspireerd voor Dark Souls 3:

Because of the character of Bloodborne’s gameplay, its battle style, as well as the role-playing elements, it’s limited compared to the Dark Souls franchise. It doesn’t necessarily mean Bloodborne was bad. However, while working on [it] I realised, I want to [create] something which has a wide range of battle styles, or features magic, or those things which allow players to wear awesome armour. Those elements are what actually made me come [back] to the Dark Souls franchise.
Dark Souls 3 verschijnt in maart 2016.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren