In de multiplayer van de recente Halo-games had je in een lobby de mogelijkheid om te stemmen of een veto uit te roepen voor de volgende map die gespeeld zou gaan worden. Hoewel dit democratische systeem in principe de meerderheid van de online spelers tevreden moet houden, drijft deze vorm van maprotatie ook menig gamer tot wanhoop. In de praktijk leidt dit systeem er immers toe dat een klein aantal maps continu gekozen wordt, terwijl andere strijdtonelen zelden gespeeld kunnen worden.
Voor Halo 5: Guardians heeft ontwikkelaar 343 Industries besloten om de maprotatie op een andere manier aan te pakken, zo laat Josh Holmes, studiohoofd van Halo 5, weten via Twitter. Geen stemming of vetorecht in Halo 5, maar een normale rotatiecyclus waarin logischerwijs alle multiplayermaps aan bod komen:
@GDO_TWITS No voting or veto, just straight rotation.
— Josh Holmes (@JoshingtonState) September 7, 2015
Jammer, vind het altijd wel handig.. 🙂
Uitstekende keuze, je ziet gelukkig steeds meer ontwikkelaars (Dice) voor deze optie kiezen. Een paar potjes op een map die misschien niet je favoriete is, is toch niet zo erg? 🙂
maakt mij niet zoveel uit, ik speel de map sowieso wel.