Techland: Dying Light 2 is mogelijk, maar niet op huidige consoles

Ontwikkelaar Techland heeft bekendgemaakt dat hun game Dying Light al vijf miljoen keer over de toonbank is gegaan. Daar hoort natuurlijk de nodige speculatie over een tweede deel bij en de studio heeft zelf dan ook een statement naar buiten gebracht over een eventueel vervolg. Producent Tymon Smektala stelt dat er al wel geweldige ideeën zijn voor Dying Light 2, maar die zijn waarschijnlijk niet haalbaar op de huidige generatie consoles. Hij lijkt daarmee te suggereren dat Techland nu al tegen de grenzen van de PlayStation 4 en Xbox One aan loopt, ook al zijn die pas enkele jaren op de markt.

Hoewel Smektala dus zegt dat er ideeën zijn, geeft hij ook aan dat er nog niet echt iets is om te onthullen, omdat Techland eerst wil kijken of die plannen inderdaad zo gaaf zijn als ze op papier klinken. Eerst wil het bedrijf dus wat experimenteren met de Dying Light-franchise.

We also need to check if our concepts are really as good as we think they are, so we need to prototype things. So there is nothing to talk about, and on the other hand there are lots of things going inside our studio where we test, prototype and experiment with stuff. But I think right now we have a very clear idea of what we can do with the IP and with the universe of Dying Light, so expect good things from us.
Wat zouden jullie graag zien in een vervolg op Dying Light? Laat het ons weten in de reacties.

  1.   
    Musicman88's avatar

    Daarom dus pc. 😉

  2.   
    23tygo's avatar

    Daarom kunnen ze maar beter beginnen en tijd in de game stoppen zodat het wel mogelijk is op de huidige consoles.

  3.   
    Supermanneke's avatar

    23tygo schreef, "Daarom kunnen ze maar beter beginnen en tijd in de game stoppen zodat het wel mogelijk is op de huidige consoles."

    Tijd erin stoppen maakt de huidige consoles niet meer capabel… Tuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar de huidige consoles waren tijdens release al niet erg krachtig, in tegenstelling tot hun voorgangers.

  4.   
    Danielle.k's avatar

    Vond het een heerlijke game en ben zeer benieuwd naar de aankomende dlc, zoals de game nu speelt en zoals hij er op de huidige generatie uitziet vind ik prima voor een deel 2 dus zou zeggen begin maar want het is prima mogelijk.

  5.   
    Ralph P Scene's avatar

    Begin nu met ontwikkele en je krijgt een top game dan!

  6.   
    Kenneloth's avatar

    Dit is gewoon een makkelijke marketingsstunt en moet je dus ook nemen met een grote hap zout. Ze praten over ideeën maar hebben nog niks ontwikkeld en daarbij DENKEN ze dat het niet mogelijk, ze hebben het dus niet over feiten. Daarbij wil ik ook zeggen dat je console hardware niet kunt naar vergelijken met PC hardware. Software is ook een factor die heel bepalend is, hierbij moet je denken aan Apple. Wanneer een game uitkomt voor Windows liggen de systeemvereisten toch vaak hoger dan wanneer ze hem porten naar Apple, dit omdat Apple’s OS veel beter kan communiceren met de hardware dan Windows. Dit zelfde is dus ook van toepassing bij een consoles.

    Natuurlijk valt er wat te zeggen over de specs van de nieuwe consoles maar deze specs zijn gebaseerd om de gemiddelde game-pc dus wanneer deze game niet werkt op een PS4/One zal de gemiddelde PC er ook moeite mee hebben. Mijn advies aan developers is dan ook er voor ze gaan zorgen dat de game technisch goed in elkaar zit i.p.v. te gaan leunen op hardware, dit hebben we ook gezien bij The Evil Within (6GB VRam terwijl de gemiddelde GPU over 3GB beschikte).

    Long story short, niet al te serieus opvatten.

  7.   
    Supermanneke's avatar

    Kenneloth schreef, "Daarbij wil ik ook zeggen dat je console hardware niet kunt naar vergelijken met PC hardware. "

    Toch wel, want de APUs in de PS4 en Xbone zijn ook gebouwd op de x86-instructieset

    Kenneloth schreef, "Software is ook een factor die heel bepalend is, hierbij moet je denken aan Apple. Wanneer een game uitkomt voor Windows liggen de systeemvereisten toch vaak hoger dan wanneer ze hem porten naar Apple, dit omdat Apple’s OS veel beter kan communiceren met de hardware dan Windows. Dit zelfde is dus ook van toepassing bij een consoles."

    Voor toekomstige games geld dat al niet meer.
    Dat consoles gelijk zijn aan een gemiddelde game PC klopt ook niet. Dat was op het punt van de aankondiging van de consoles zo, tegen de tijd van de release was het al gedateerd.
    Door het feit dat de consoles ook de x86 instructie set gebruiken is er minder speling met techniek en optimalisatie. VRam gebruik zegt niet zoveel… Een GTX 750 Ti draait de game (The Evil Within) net zo goed als consoles (Die over unified RAM beschikken), maar heeft wel maar 2 GB VRam. Nu waarschijnlijk beter met de performance updates en WDDM 2.0.

  8.   
    assassin_MKA's avatar

    Dat zei Crytek ook over Crysis vroeger.

  9.   
    Kenneloth's avatar

    Mejunior schreef, "

    ”Kenneloth” schreef, "Daarbij wil ik ook zeggen dat je console hardware niet kunt naar vergelijken met PC hardware. "

    Toch wel, want de APUs in de PS4 en Xbone zijn ook gebouwd op de x86-instructieset

    Kenneloth schreef, ".."

    Voor toekomstige games geld dat al niet meer.
    Dat consoles gelijk zijn aan een gemiddelde game PC klopt ook niet. Dat was op het punt van de aankondiging van de consoles zo, tegen de tijd van de release was het al gedateerd.
    Door het feit dat de consoles ook de x86 instructie set gebruiken is er minder speling met techniek en optimalisatie. VRam gebruik zegt niet zoveel… Een GTX 750 Ti draait de game (The Evil Within) net zo goed als consoles (Die over unified RAM beschikken), maar heeft wel maar 2 GB VRam. Nu waarschijnlijk beter met de performance updates en WDDM 2.0."

    Omdat de consoles zijn gebaseerd op het x86 platform wil nog niet zeggen dat je deze kunt vergelijken met een PC, het verteld namelijk alleen maar iets over de communicatie van de hardware maar niets over de hardware zelf. De APU’s zijn apart gebouwd voor Sony en Microsoft en zijn voor de normale consument niet verkrijgbaar. Ze maken nog steeds gebruikt van costum hardware. Die GTX 750 Ti zal de Evil Within prima draaien MAAR dan ziet het er niet zo fancy uit als op de console.

    Als de consoles te vergelijken zijn met PC’s en als de hardware het zelfde is vertel mij dan is waarom we nog steeds te maken hebben met sloppy ports. Het zou namelijk als jou verhaal klopt niet meer voor mogen komen. Komt niet aankakken met het verhaal dat de game geport is door een ander bedrijf.