Gamersnet.nl

Crafting in Fallout 4 is volledig optioneel

Fallout 4 lijkt een game te worden waarin je ultieme vrijheid krijgt om te doen en laten wat je wilt, zelfs na het hoofdverhaal. Dat geldt ook voor het uitgebreide crafting-systeem in de game: je kunt zo veel of zo weinig dingen maken en bouwen als je zelf wilt. Pete Hines van Bethesda zegt dat je ook gewoon door kan gaan met quests doen en het verhaal kunt volgen, zonder dingen te bouwen of maken.

It’s a completely optional, freeform thing that you can do, if that’s what you want to do. If you don’t care about that and you just want to play quests and play side quests, and finish the main quest and that sort of thing then you can just ignore all of this [crafting]. Or do as much or as little as you want.
Dat geldt ook voor het bouwen van een eigen nederzetting. Er zitten voordelen aan, zoals makkelijk toegankelijke handelaren, maar de game straft je niet als je géén nederzetting bouwt. Hines is er echter van overtuigd dat je niet meer wilt stoppen zodra je deze feature eenmaal onder de knie hebt.
You can [play] it and never even notice that feature is there if you want to. But once you figure it out, it’s like, ‘Okay, this is pretty cool. Now I want to do more’.
Fallout 4 verschijnt op 10 november voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.