Hearthstone levert maandelijks 20 miljoen dollar op

Ondanks dat Hearthstone: Heroes of Warcraft door Blizzard als free-to-play game is uitgebracht, levert de game het bedrijf maandelijks meer dan 20 miljoen dollar op. Daarmee stijgt de game boven Dota 2 uit, waarbij de opbrengsten eerder dit jaar werden geschat op 18 miljoen dollar per maand.

Alhoewel er geen exacte cijfers bekend werden gemaakt door Blizzard, lijkt de schatting van 20 miljoen dollar per maand behoorlijk accuraat. Hearthstone is samen met Destiny en Heroes of the Storm goed voor 70 miljoen spelers die bij elkaar al één miljard euro in de handen van Activision-Blizzard schuiven.

Volgens SuperData domineert Hearthstone het digitale kaartenspelgenre en is de opbrengst mede te danken aan de release van de smarthphone apps eerder dit jaar, waardoor de game nóg toegankelijker werd. Sindsdien is de opbrengst met 31 procent omhoog geschoten.

  1.   
    Leukste's avatar

    Dit houdt in ieder geval in dat de game leeft en dat het voorlopig ook zo blijft. Er zijn genoeg mensen die in de game “investeren”.

    Aan de ene kant snap ik het wel dat mensen er geld voor uitgeven. Hierdoor krijg je een hoop kaarten en als je geluk hebt of veel betaalt ze misschien zelfs allemaal. Hierdoor kun je elke gewenste deck samenstellen zonder dat je net die ene kaart mist.

    Aan de andere kant geeft dit je niet automatisch de winst. Je kunt nog steeds verliezen als je je “sleutel” kaarten niet (snel genoeg) trekt. Ook kun je als je gratis speelt nog steeds een ontbrekende kaart craften van dust. En de meest effectieve decks die nu in omloop zijn hebben helemaal niet of zeer weinig dure/zeldzame kaarten nodig.

    Mensen die net met het spel beginnen en niet meteen er geld aan willen besteden hebben een beperkte lijst met kaarten. Maar ook hiermee kun je al prima aan de slag.

    Er zit een behoorlijk hoge random number generator (geluks)factor aan dit spel en dat werkt zowel frustrerend tegen je, als euforisch met je. Mogen de rng goden je goed gezind zijn. 😉