Virtual reality momenteel de key focus van Crytek

Ontwikkelaar Crytek staat er behoorlijk om bekend dat men visuele pracht en praal hoog in het vaandel heeft staan. Van Far Cry tot het meer recente Ryse: Son of Rome. Na jaren van streven naar de meest extreme graphics heeft de ontwikkelaar nu een andere “key focus”: virtual reality.

Volgens producent Elijah Freeman is virtual reality een natuurlijke stap voor de ontwikkelaar:

VR is part of [Crytek’s] lineage. We’ve been building 3D stereoscopic environments since Crysis 2 so it’s part of us already. However, it is a key focus for us now because it just felt natural for us to move in this direction. And then as soon as we got in the worlds and started being able to create these fantastic environments we knew that this is the right place for us. Within the development teams it’s becoming increasingly more of a focus.

For the very first time in my career – and I’ve been in this industry a long time! – I feel like this is right. It feels right to me as a developer. I can’t speak for the industry, but as a developer, when I start playing in this environment and I start thinking of new ways to play games, that’s a hit for me. That’s the type of mentality I need to pursue forwards. So I’m assuming I’m not much different than other developers, so I feel like this is the right timing. I think we’re about to evolve in this medium.

Eerder dit jaar onthulde Crytek al haar eerste VR-game, Robinson: The Journey. In deze avonturengame kan je een mysterieuze planeet verkennen, vol geheimen en dinosaurussen. Een releasedatum en platformen zijn nog niet bekendgemaakt.


[SCREENSHOTS]
Art work van Robinson: The Journey

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren