Guerrilla Games heeft goede verklaring voor afwezigheid vuurwapens in Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn verkent de wereld lange tijd na een post-apocalyptische gebeurtenis. Gewapend met pijl en boog trekt hoofdpersoon Aloy op pad. Volgens Mathijs de Jonge, game director bij Guerrilla Games, is het een hele bewuste keuze om geen vuurwapens aan de game toe te voegen. Volgens hem gaat dan het primitieve gevoel volledig verloren. In de nieuwste editie van het magazine Edge vertelt hij:

What we saw with these prototypes was that as soon as you give someone a machine gun, it’s just spray and pray. It just becomes a cover shooter. We wanted the player to feel primitive, so we decided that the tribes would have very limited knowledge of technology. They don’t understand what’s going on with these machines, or how they work.
Prille versies van de game hadden een personage die met een machinegeweer ging vechten tegen de Thunderjaw, de grote robot-dinosaurus uit de E3-demo. Volgens Guerrilla Games was daarmee meteen het gevoel van kwestbaarheid en spanning verloren.

Het lijkt een grote stap voor Guerrilla Games van het knallen in Killzone naar de primitieve aanpak van Horizon: Zero Dawn. Een goede keuze om het lekker primitief te houden? Of ben je toch meer een liefhebber van het grove geschut? Laat het weten in de reacties!

  1.   
    Bram_M99's avatar

    Snap ik en ben ik dat ze dat doen, ik kijk sowieso erg uit naar deze game! Ben benieuwd er meer over te horen.

  2.   
    Daniel Z's avatar

    Heel goede keuze! Killzone was aan zijn einde en het is slim om totaal iets anders te doen. Blij dat Guerrilla een nieuwe IP start en als ze zorgen dat het verhaal wat dieper wordt dan in Killzone, kan het keihard worden. Het kwetsbare gevoel kan heel tof uitpakken.