Bungie gaat wapens in Destiny opnieuw balanceren; Gjallarhorn wordt minder krachtig

Destiny-ontwikkelaar Bungie heeft afgelopen weekend een grote herbalancering aangekondigd voor de wapens in de game. Eerder heeft men al wel eens de kracht van sommige wapens iets herzien, maar binnenkort gaat men echt grote aanpassingen doorvoeren. Kind van de rekening wordt onder andere het meest gehate en tevens meest geliefde exotische wapen uit de game: de Gjallarhorn.

Volgens ontwikkelaar Jon Weisnewski was een krachtige raketwerper zeker het doel van de Gjallarhorn. Het resultaat is echter dat veel groepen het bezit van een Gjallarhorn verplicht stellen om mee te mogen doen, omdat het zo’n krachtig wapen is. En aangezien je aan het toeval bent overgelaten om een Gjallarhorn te verdienen, zorgt dit ervoor dat er nogal wat Destiny-spelers al weken of maanden gefrustreerd wachten om eindelijk een Gjallarhorn te bemachtigen. Het bezit van een Gjallarhorn is dus een groot goed, maar daar gaat Bungie wat aan veranderen door de kracht van de doelzoekende Wolfpack Rounds flink te verminderen. Weisnewski vertelde:

We definitely intended to have a high damage Heavy Weapon that was ideal for PvE destruction. What we did not intend, and what we unfortunately saw, was pick up Raid and Nightfall groups gating participation based on whether or not players had this weapon. Gjallarhorn was so strong that for many people it had become the only answer to getting through tough encounters, and therefore they were less willing to spend time with other players that didn’t have it.

We strive for Destiny to be a place where a single weapon or strategy does not dictate how, or with whom, you spend your time. In the new world Gjallarhorn is still worthy of its legacy as an exotic Heavy Weapon, but we hope it promotes inclusive behavior rather than exclusivity.

De Gjallarhorn wordt dus wat minder krachtig, wat ook voor andere populaire wapens zoals Thorn zal gelden. Daarentegen worden autorifles weer wat krachtiger, maar vereisen ze ook wat meer precisie.

Bekijk hieronder een overzicht van de aankomende updates voor de wapens in Destiny:

Weapon category updates:

Auto rifles:
– Increase base damage
– Start damage falloff closer to the player to emphasize its role as a close to medium range weapon
– Small reduction in base stability. Landing shots at optimal range is unaffected, but repeated precision hits require more weapon control to land consistently
– Boost damage by 10% against AI combatants
Pulse rifles:
– Reduce base damage of the medium RoF by about 2.5%
— PVP: Bursts-to-kill (all precision hits) is 2 or 3, depending on victim’s Armor stat
– Small reduction in base stability. A burst should still land all shots at optimal range, but three precision hits will require more weapon control to land consistently
– Increase magazine size on for all base inventory stats
Scout rifles:
– Increase base damage for medium to high Rate of Fire Scout Rifles
— PVP: Does not affect TTK in PVP on a Guardian with full health
– Increase magazine size for all base inventory stats
– Reduce Final Accuracy when firing from hip
– Fast firing outside of ADS will be less accurate
– Boost damage by 5% against AI combatants
Hand cannons
– Start damage falloff closer to the player to limit long range lethality
– Small reduction in ADS accuracy, targeted at making long range snap-shooting less reliable
– Reduce final accuracy when firing from hip
– Fast firing from hip is less reliable
– Reduce magazine size for all base inventory stats
– Reduce base Optics (zoom) for all Hand Cannons
– ADS now grants more width in favor of depth
Shotguns
– Shotgun perks that enhance lethality at range should be less effective when combined with a high initial Range stat:
– Reduce Shot Package Accuracy buff by 30%
– Rangefinder adds a 5% base Range increase on ADS (was 20%)
– Reduce Precision Damage multiplier on Shotguns by 10%
– Reduce damage against AI combatants by 10%
Fusion rifles
– Slow charging, high Impact Fusion Rifles have decreased Range values
– Makes it more difficult to max out Range for these weapons
– Projectile Speed for Fusion Rifles is slightly reduced
– Emphasizes the need to lead a targets outside medium range
– Improve Accuracy for short range Fusion Rifles
– Reduce Accuracy for long range Fusion Rifles
Sniper rifles
– Final Round on Sniper Rifles buffs precision damage only, not base damage (This change only affects this perk when combined with Sniper Rifles)
Rocket launchers
– Slight increase in base Blast Radius.
– Grenades and Horseshoes proximity detonation reduced.

Weapon-specific updates

Hard Light
– Increase base Stability to 80 (was 65)
– Increase bounce count for Hard Light projectiles
– Hard Light projectiles are not affected by Damage Falloff
Necrochasm
– Increase base Stability to 60 (was 40)
– Increase magazine size
– Cursebringer perk will always trigger on a precision kill
– Cursebringer explosion has increased radius and deals more damage
The Last Word
– Reduce Range stat to 10 (was 20), reduce Stability to 20 (was 30).
– Reduce effective range while in ADS.
– Increase accuracy and precision damage aim assist scale when firing from the hip. “Get three coffins ready.”
– Fixed bugs with Hipfire damage bonus applying incorrectly
Thorn
– Reduce base damage of Thorn’s Mark of the Devourer DoT (Damage over Time) to roughly 1/3 of what it was in PVP and PVE
– Allow DoT to stack up to 5x across multiple landed projectiles (This is a net buff for Thorn’s DoT, but reduces the lethality of the weapon in PVP)
Hawkmoon
– Add a stack limit to Luck in the Chamber and Holding Aces so that only 2 of the bonus perks will ever stack on one round. This should prevent Hawkmoon from 1-hit killing full health players in PVP
– Add 2 rounds to Hawkmoon’s magazine when Holding Aces is unlocked
– Luck in the Chamber damage bonus reduced by 3%
Ice Breaker
– Increase recharge time for Ice Breaker rounds to 1 every 8 seconds. Was 1 round every 5 seconds
No Land Beyond
– Increase weapon handling speed for faster time to aim, ready, and stow
– Adjust sights to fix overlap/parallax issue while aimed
– Increase time decay of The Master to 8 seconds
– Add an additional 20% Precision Damage bonus while The Master is active
Black Hammer
– Increase ammo inventory to 18 rounds
– White Nail perk now pulls ammo from your inventory
Lord of Wolves
– Tripled recovery boost bonus for allies granted by Lord of Wolves

  1.   
    Thijs.'s avatar

    toevallig pas weer begonnen met destiny. lijkt wel op een intressante patch

  2.   
    Danielle.k's avatar

    Verleden jaar begonnen tijdens release op de PS4 om bij level 11 te stoppen en ben nu sinds verleden week begonnen op de Xone en vermaak me er prima mee, hopelijk blijft dat en zo niet ach genoeg te spelen.

  3.   
    Neolite's avatar

    Ik denk dat ik dit spel binnenkort ook maar weer eens even oppak. 🙂

  4.   
    PaNNa's avatar

    Krijg er ook terug zin in , grotendeels van m’n vrienden spelen deze game nog volle bak. Kan ik vanavond updaten.

  5.   
    Papachico's avatar

    Na een half jaar weer een maandje gespeeld, daarna was er zoals gewoonlijk geen fuck in t spel te doen. Ghally is een must have or go home

  6.   
    mitchel1988's avatar

    klinkt goed. Vanavond maar weer is aanslingeren.

  7.   
    H4RDSTYLE's avatar

    Paar dagen geleden destiny verwijderd en ook mijn lvl 34 characters. Destiny had veel potentie maar is er nooit van gekomen. Jammer.

  8.   
    Danielle.k's avatar

    Ben toch wel benieuwd naar die nieuwe DLC die eraan gaat komen The Taken King, de game heeft nog steeds veel te bieden volgens mij, zeker als je kijkt hoe het ondersteund wordt, denk alleen dat het voor de Diehard spelers wat moeilijk wordt om te blijven spelen gezien die er natuurlijk zo doorheen zijn en dan krijg je denk ik hetzelfde wat ik met WoW had dat je je gaat vervelen maar gezien er genoeg andere games uit komen komt dat ook weer goed uit.

  9.   
    MBgamer's avatar

    Hardstyle destiny heeft inderdaad heel veel potentie ,maar als je er geen geduld voor hebt dan moet je hem inderdaad verwijderen.
    Vind nog steeds beste shooter en ook ik vind het te lang duren, maar ik vermaak me nog wel met pvp en poe en pve.

  10.   
    GrijzeVos's avatar

    Jammer dat de game zon cash grab is. Leuk spel maar je betaald je helemaal scheel aan dlc die trouwens enorm laat uitkomt aangezien je de game al in een weekje makkelijk uitspeelt.

  11.   
    MBgamer's avatar

    Grijzevos koop eens 4 a 5 spellen per jaar.
    Dan ben je meer kwijt.

    Ik koop verder helemaal geen games meer , vermaak me prima met alleen Destiny .

    Als je het dan gaat berekenen valt het allemaal nog wel mee.
    Verder is het geen verplichting om dlc te kopen .