Nieuwe Blu-ray recensie: The Voices

Begin dit jaar zagen we de film The Voices in de Nederlandse bioscopen verschijnen. Dit was een kleine film, maar met redelijk grote acteurs. Onder andere Ryan Reynolds en Anna Kendrick speelden grote rollen in de film. We ontvingen de Blu-ray uitgave van deze film en laten in deze recensie weten of jij deze moet aanschaffen.

Regisseur: Marjane Satrapi | Cast: Ryan Reynolds (Jerry), Anna Kendrick (Lisa), Gemma Arterton (Fiona) en Jacki Weaver (Dr. Warren) | Genre(s): Comedy en Misdaad | Speelduur: ca. 103 minuten | Bioscooprelease: 12 februari 2015

Jerry is een jongeman die redelijk normaal overkomt. Hij heeft een normaal appartement, een normale baan en hij doet er alles aan om erbij te horen. Maar wat Jerry ook heeft is zware medicatie voor zijn mentale aandoening. Hij praat namelijk met zijn hond en kat. Deze twee zijn de engel en de duivel op zijn schouder. De kat laat Jerry altijd kwaadaardige dingen doen en de hond probeert hem op het juiste pad te houden. Toch heeft de kat erg overtuigende argumenten en dwingt hem om te gaan moorden.

Er was niet veel te vinden over de Box Office prestaties van The Voices. Dit komt vooral omdat The Voices natuurlijk geen hele grote film is. Het budget was rond de 11 miljoen dollar. Volgens de website the numbers, heeft de film wereldwijd maar 370.000 dollar in het laatje gebracht.

Afgelopen februari ging onze redactrice Patricia The Voices bezoeken. Zij gaf de film 3,5 ster, wat zeker niet slecht is. Eén van de grootste pluspunten van de film, vond zij het gebruik van kleur en licht in de film. Andere pluspunten die zij noemde was het fantastische acteerwerk van onder andere Ryan Reynolds, Anna Kendrick en Gemma Arterton. Toch was de film niet perfect, zo vond ze het achtergrondverhaal niet erg boeiend en een beetje onnodig.

Beeld: High definition 16:9 LB, High definition 2.35:1 | Geluid: Engels DTS HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands en Frans | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 9789461874030 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 7 juli 2015

De kwaliteit van het beeld is over het algemeen prima in orde, maar het valt wel op dat de wat lichtere scènes, die zich op werk of in de badkamer afspelen veel scherper lijken te zijn dan de rest van de film. Dit valt vooral op in de wat vreemde finale van de film, waarbij we ons in een volledig witte ruimte bevinden. Het gros van de film is in Jerry’s wat sombere en donkere appartement. Hier is de kwaliteit toch ietsjes minder, maar niks om je zorgen over te maken.

De audio kwaliteit maakt dit daarentegen weer helemaal goed. De liedjes die de film openen en sluiten zijn van het hoogste niveau. Ook zijn er scènes die zich afspelen in de regen, die zeker niet slecht klinken. En natuurlijk zijn alle dialogen prima te verstaan. Zo kun je de film met gemak zonder ondertitels kijken.

Helaas bevat deze uitgave van de blu-ray geen extra’s. Wat jammer is, als kijker had ik graag wat meer te weten gekomen over hoe ze op het idee van de film zijn gekomen. Of hoe ze met zo’n budget al deze fantastische acteurs hebben weten te strikken. Het is aan de andere hand niet heel gek dat er geen extra’s opstaan, aangezien The Voices geen hele grote film is.

De Blu-ray bevat wel meerdere trailers van films van dezelfde uitgever. Zo staan de trailers van Seks Actually, Cymbeline, Burying the Ex en The Cobbler allen op deze blu-ray uitgave.

Met dank aan Remain In Light voor dit recensie-exemplaar.