NVIDIA geeft demo van HairWorks 1.1 vrij

Hoewel HairWorks de prestaties van The Witcher 3 beduidend verminderde, geeft NVIDIA de verdere ontwikkeling van deze technologie niet op. Vandaag is een demo verschenen van versie 1.1, waarin een GeForce GTX 980 ruwweg een half miljoen haren in real-time rendert.

Het resultaat mag er zeker wezen. De trailer ziet er misschien een beetje uit als een reclame voor een niet nader te noemen shampoomerk (“You’re worth it”), maar je kunt niet ontkennen dat het haar er belachelijk goed uitziet.

  1.   
    jeck's avatar

    hansie klok ,
    voor muziek hadden ze beter the final countdown kunnen gebruiken 😀

  2.   
    Tom's avatar

    Lijkt er inderdaad op dat ze Hans Klok als 3D-model hebben ingezet. Mooie ode aan onze Nederlandse magie-industrie.

  3.   
    Sa.'s avatar

    Hans Klok The Game, ik zie het wel zitten!

  4.   
    Tom's avatar

    Hans Klok Simulator 2016 staat in de planning, al wil de heer Klok wel dat Hairworks meer wind-effecten moet ondersteunen.

  5.   
    StroopKonijn's avatar

    komt er dan ook Horror Klok, de game waarin jij als doorgezaagt meisje moet vluchten voor een goochelaar met een kettingzaag?

  6.   
    MikeGevers's avatar

    De heer Klok heeft vergaande interesse getoond, maar heeft navraag gedaan naar het aantal ventilatoren dat HairWorks 1.1 ondersteunt. Minder dan vijf windrichtingen kunnen volgens hem niet zorgen voor een geloofwaardige simulatie van zijn shows.

  7.   
    RikZonderC's avatar

    mwah, ik weet niet wat ik er van moet vinden als games er zo realistisch uit gaan zien dat het niet meer van echt te onderscheiden is…

  8.   
    MikeGevers's avatar

    RikZonderC schreef, "mwah, ik weet niet wat ik er van moet vinden als games er zo realistisch uit gaan zien dat het niet meer van echt te onderscheiden is…"

    Dat zal toch nog wel even duren, want in deze demo hebben ze echt alleen maar aandacht aan het haar besteed. Die paspop ziet er natuurlijk niet uit. Dit is een 980 die een half miljoen haren in realtime rendert, maar in games moet er veel meer worden gerenderd: omgevingen, andere personages, wapens, etc. De tijd dat alle game-personages zulke bossen haar hebben, is dus nog wel even weg.

    Maar wat is er volgens jou mis met fotorealistische games? Zelf zie ik namelijk geen nadelen. Misschien een leuke stelling voor de Hot Koffie Show 😉

  9.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Tom schreef, "Hans Klok Simulator 2016 staat in de planning, al wil de heer Klok wel dat Hairworks meer wind-effecten moet ondersteunen. "

    Mooi GamersNEP materiaal 🙂