Stilte rondom The Last Guardian was keuze van Sony

The Last Guardian verscheen alweer 6 jaar geleden voor het eerst op een groot podium, toen nog als PlayStation 3-exclusive. Sinds die tijd is het vooral heel lang stil en vaag geweest rondom deze game van Team ICO. Meer dan hardnekkige geruchten hebben we in al die jaren niet gezien en vele fans bleven lange tijd in onzekerheid.

Tijdens een interview vertelde Fumito Ueda van Team ICO dat het niet hun eigen keuze was om de game zo lang onder de radar te houden. Er kunnen altijd wel vertragingen en technische uitdagingen zijn, maar volgens Ueda was het vooral een bedrijfsmatige beslissing van Sony, die in de game iets bijzonders zag voor de destijds nog nieuwe PlayStation 4:

There are always delays in production, as you know. Technical being one of them, but there were many others that were out of my control as well. I probably would have been comfortable with the end result – originally, this game was designed for PS3. Assuming that all of the game architecture and all of the game design was suited to deliver the experience I envisioned, given those assumptions I think it would have been a good product… The PS3 was not restricting me from doing something.

It was pretty much a corporate decision by Sony. And that’s where we’ll leave it. [laughs] Sorry.

  1.   
    Thijs.'s avatar

    had waarschijnlijk een goeie zet geweest als die samen met de ps4 uitkwam. nu alleen een beetje telaat ervoor

  2.   
    DeAdSeYe's avatar

    *The Last Guardian verscheen alweer 6 jaar geleden voor het eerst op een groot podium, toen nog als PlayStation 3-exclusive.*

    Vlak nadat de PS3 was uitgekomen in Europa (2007), had ik al van The Last Guardian gehoord. Toen dacht ik nog van, hey leuke PS3 launch titel. Nu onderhand in 2015 horen we pas meer van het spel, best bizar..

    In 2008 had ik al de eerste gameplay beelden gezien, kan nog herinneren tot ik toen rond die tijd m’n eerste PS3 kocht.

    Mijn god, wat vliegt de tijd toch erg snel om.