Bethesda onthult map-editor Snapmap voor DOOM

Tijdens de allereerste E3-persconferentie van Bethesda trapte de uitgever af met een uitgebreide onthulling van DOOM. Naast veel nieuwe beelden uit de singleplayer en een glimp van de multiplayer deed de uitgever ook Snapmap uit de doeken, een uitgebreide map-editor voor DOOM.

Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan in DOOM Snapmap. Van het aan elkaar plakken van complete kamers en omgevingen tot het in detail plaatsen van explosieve barrels en power-ups, het is allemaal mogelijk. Je kunt objecten zelfs vervolgopdrachten meegeven, bijvoorbeeld zodat wanneer iemand een power-up oppakt er dichtbij een vijandelijk monster opdoemt.

Maar het hoofddoel waarvoor DOOM Snapmap is ontwikkeld is om spelers de mogelijkheid te bieden hun eigen gamemode te laten bedenken en creëren. Ook hierin zijn de mogelijkheden eindeloos en kun je elementen uit verschillende speltypen met elkaar combineren. Ben jij er klaar voor om je creatieve geest zijn gang te laten gaan?

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Dat is echt één van de beste features die elke game zou moeten hebben. (mocht het hand in hand gaan natuurlijk)

    Als ik de game heb ga ik proberen om de een paar klassieke Doom lvl’s proberen te creëren die ik heb gespeeld op de SNES & Sega Return. 😛