Mariah Carey sluit miljoenendeal voor promotie free-to-play-game

Steeds meer gamemakers hebben moeite om door te breken in de markt van free-to-play-games, maar een select groepje ontwikkelaars harkt dagelijks bakken geld binnen. Game of War-maker Machine Zone valt in laatstgenoemde categorie en maakte dat eind vorig jaar al duidelijk door niemand minder dan Kate Upton in te huren als promotiemodel.

De heren van Machine Zone zijn inmiddels een beetje uitgekeken op Upton en dus is het tijd voor wat nieuws. Dat komt in de niet-onaantrekkelijke vorm van Mariah Carey, de wereldberoemde zangeres die zelfs in enkele films verscheen. Sterrenstalker-medium TMZ laat weten dat Carey zal optreden in een commercial van 30 seconden en daarvoor een bedrag met zes nullen binnenharkt. Dat lijkt veel (en dat is het natuurlijk ook), maar realiseer je wel dat Game of War: Fire Age dagelijks meer dan 1 miljoen dollar in het laatje brengt via microtransacties.

De commercial zal in twee dagen geschoten worden. Alan Taylor, de regisseur van Terminator Genisys en Thor: The Dark World, neemt de regie voor zijn rekening. Inderdaad: van zo’n productiebudget voor één commercial kunnen console-grootmachten als Microsoft, Sony en Electronic Arts enkel dromen.

  1.   
    Alias's avatar

    Vind persoonlijk Kate Upton een stuk leuker om naar te kijken dan Mariah Carey 😳

  2.   
    Moon-Hero's avatar

    Voor mij is het dan weer andersom 😆