Nieuwe Blu-ray recensie: Red Sky

Het is alweer een tijdje geleden dat de film op Blu-ray verscheen, maar ook de kleinere titels als deze zijn het waard om te bekijken. We hebben het over de film Red Sky. De film lijkt allereerst een flinke verzameling van B-acteurs, welke nog net niet zijn doorgebroken, maar wel allemaal op de cover van de Blu-ray willen staan. Opvallend is namelijk dat er maar liefst 10 namen op het hoesje te vinden zijn. Maar terug naar de film, is het het waard om deze in huis te halen? Lees het hieronder in weer een nieuwe Blu-ray recensie.

Regisseur: Mario Van Peebles | Cast: Rachael Leigh Cook, Shane West (Tom Craig), Bill Pullman en Cam Gigandet (Butch Masters) | Genre(s): Actie en Thriller | Speelduur: ca. 108 minuten

De in ongenade gevallen gevechtspiloot Butch Masters probeert met een groep oud-soldaten een massavernietegingswapen op te sporen. Tegelijkertijd is hij verwikkeld in een liefdesdriehoek en moet hij een gebroken vriendschap lijmen en daarbij ook nog eens zijn militaire en persoonlijke eer in de lucht herwinnen.

Zoals gezegd zit de film flink vol met wat kleinere acteurs en actrices die hun opmars lijken te maken binnen de industrie. Dit komt de film dan ook zeker ten goede en iedereen lijkt elkaar goed aan te voelen. Het verhaal van de film is verder simpel te noemen, maar bevat hier en daar toch nog wat interessante wendingen. Red Sky zal voornamelijk in de smaak vallen bij de liefhebbers van gevechtsvliegtuigen, want ook daaraan is in deze film geen gebrek.

Beeld: 1080p High Definition Breedbeeld (2.40:1) | Geluid: Engels, Frans en Spaans 5.1 DTS-HD Master Audio | Ondertitels: Nederlands, Frans en Engels | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 8712609647860 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 15 april 2015

Dat Red Sky geen grote release heeft gekend is helaas duidelijk te zien aan de beeldkwaliteit van de film. Met het geluid valt het echter nog wel mee. De spectaculaire visuele effecten, die je verwacht bij een actiefilm als Red Sky, blijven helaas uit waardoor je een beetje het idee krijgt dat je naar een wat oudere productie zit te kijken. Het komt allemaal net wat stroever en minder scherp over dan dat we gewend zijn, maar gelukkig hebben we ons wel flink vermaakt met de film.

Gelukkig heeft Sony Pictures Home Entertainment toch ook nog de moeite genomen wat extra’s op de disc te zetten. Veel is het niet, want naast een videoclip van Red Anthem vinden we alleen nog studio-commentaar van regisseur Mario Van Peebles.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.