Zo’n twee jaar geleden was het een ware hype: games die altijd in contact staan met de servers en daardoor een constante internetverbinding vereisen. In sommige gevallen ging het hier simpelweg om een DRM-maatregel, in andere gevallen was dit nodig om de naadloze integratie tussen single- en multiplayer te bewerkstelligen. Na kritiek van gamers zijn uitgevers langzaam afgestapt van dit ‘always online’-concept, maar met de Need for Speed reboot lijkt EA het weer opnieuw te willen introduceren.
Via het officiële Twitter-account maakte EA bekend dat Need for Speed een constante internetverbinding vereist. Het bedrijf benadrukt tegelijkertijd dat je hier veel moois voor terugkrijgt.
@DeanRheims NFS will require an online connection, but the benefits are nice. More variety and a more rewarding experience with friends.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 28 mei 2015
De Need for Speed reboot wordt volgende maand officieel onthuld op EA’s E3-persconferentie. Eerder deze week lekte de releasedatum van de game al uit via Microsofts website.
Ja, want het altijd-online-beleid van EA’s vorige games werd zó goed ontvangen!
Goddammit EA hebben jullie dan niks geleerd in het verleden!
Ik denk niet dat veel mensen hier blij mee zullen zijn met deze methode! 🙄
Snappen ze het nog steeds niet daar…..
nou ik denk dat we hier allemaal wel tevreden mee zijn!
TOCH? 😕
Gelukkig hebben de EA-servers nooit problemen. 🙂 #sarcasme
Spel is nog niet uit en is nu al gedoemd om te falen.
lol ze verwachten van jou dat je een constante verbinding met internet hebt terwijl hun servers vaker eruit liggen dan arjen robben
Bedankt, EA. Dit is precies wat ik zoek in een game.
grappig dat de laatste tijd de game industry’s grote namen gewoon geen fuck geven..
Welkom bij: ‘Hoe verkloot ik een hype binnen paar dagen voor gevorderden’
Ik snap dit wel en het idee is ook zo gek nog niet. Echter dienen ze dan wel de servers en de daarbij behorende diensten in orde te brengen. En wil je niet altijd online? Dan koop je de game toch niet. Kau n me nou niet voorstellen dat EA daar zo wakker van ligt.
Door mensen die alleen maar blind gaan roepen zien we veel leuks aan onze neus voorbij gaan (zoals de initiële plannen met de Xbox One). Met de meeste games zijn we al constant online. Laat de mensen die er verstand van hebben hun visie uitwerken en ga dan pas klagen als je het niks vind.
Ze hebben echt niks geleerd van de Xbox One en SimCity. SimCity was de eerste dagen niet te spelen door de servers van EA en er was geen offline modus om te spelen. Hetzelfde met de Battlefield-games… In de eerste dagen kon je ook niet (goed) online gamen.
whaha dikke fail dus.
geen woorden voor… stelletje noeps
De vooroordelen hier over always online zijn een reden waarom de game-industrie tegenwoordig zo lijkt stil te staan… Mensen hebben geen idee van wat er kan bereikt worden, maar oordelen alvast omdat het idee ze niet aanspreekt. ’t Is ook de reden dat de Xbox One nu gewoon een “ok” console is, maar niet speciaal. Er word niet echt duidelijk gemaakt wat ze precies met het always-online willen, maar mensen vinden het om de raarste redenen niet goed. Tuurlijk gaat het bij de eerste game niet gelijk 100% goed en zijn de features niet zo vernieuwend dat de industrie veranderd, maar gamers willen ook developers de kans niet geven om er mee te experimenteren. En dan zeuren dat de game hetzelfde voelt als voorgaande delen. Je hebt (Zeker op consoles) te maken met een gelimiteerde rekenkracht waarvan mensen soms meer verwachten dan het kan geven.
Ach ik ga hem toch al niet spelen het is weer een open stad enzo, dit vind ik juist niks bij een race spel.
Maar wel balen voor de gene die hem wel willen spelen.
Lmao EA, man hoe dom zijn ze daar? Goh Simcity werd goed ontvangen, dus laten we dit online beleid ook maar bij de rest invoeren. 😆 Wat een kneuzen.
Sorry voor dubbele post, zag de geweldige eerdere comment van Mejunior later pas. Kan deze comment zelf niet verwijderen 😉
*Applaus* Lees het bericht hierboven allemaal zorgvuldig door, de grootste waarheid die je waarschijnlijk ooit zult lezen!
Always-Online is een van de beste systemen ter wereld. Zeker als je kijkt naar het project van Microsoft waar een deel van de rekenkracht wordt opgenomen door een server wat voor gigantische veranderingen had kunnen zorgen binnen de game industrie. EA heeft echter niet zulke stabiele servers als dat Microsoft dat heeft. Daar komt bij dat er niet erg veel voordelen aan zitten tenzij de game MP only is. Dat haalt niet weg dat andere developers te laf zijn om dit toe te passen, puur omdat ze bang zijn voor de nadelen. Maar kunnen we niet is een keer met z’n alle naar de voordelen kijken, zoals ik al zei, het idee van Microsoft kan gigantische veranderingen aanbrengen. Zo hadden we bijvoorbeeld in Battlefield 4 niet een scripted instortend gebouw gehad, maar een gigantisch gebouw met meerdere chunks die allemaal op constante 60FPS geladen en kapot gemaakt konden worden.
Oke dat is dus tegenvaller nummer 1.