Nieuwe Blu-ray recensie: Homeland – Seizoen 4

Het met meerdere grote prijzen bekroonde Homeland keerde afgelopen jaar terug voor een vierde seizoen, dat sinds eind april in de winkels te vinden is. Kan Claire Danes (Carrie) opnieuw een ijzersterke rol neerzetten en hoe is het met haar beste vriend Mandy Patinkin (Saul)? Wij bekeken het vierde seizoen voor jullie en oordelen hieronder in een uitgebreide Blu-ray recensie.

Bedenker: Howard Gordon en Alex Gansa | Cast: Claire Danes (Carrie), Mandy Patinkin (Saul), Rupert Friend (Quinn) en Damian Lewis (Nick Brody) | Genre(s): Drama en Thriller | Speelduur: ca. 12 x 55 minuten | Eerste televisie uitzending: 5 oktober 2014

De spanning stijgt ten top in het schitterende vierde seizoen van deze met een Emmy Award bekroonde thrillerreeks. In haar nieuwe rol als hoofd van een CIA-afdeling weet Carrie Saul en Quinn te overtuigen om haar te helpen om een van de gevaarlijkste terroristen ter wereld op te sporen. Maar wanneer Carrie een jonge Pakistaan rekruteert, vervaagt de lijn tussen goed en kwaad en loopt de operatie uit de hand. Carrie moet een harde maatregel nemen en alles op het spel zetten om haar land te beshermen. Wie kan ze nog vertrouwen?

Bovenstaande synopsis is te vinden op de Blu-ray-hoes van het vierde seizoen van Homeland en lijkt op het eerste oog wellicht wat gedramatiseerd, maar wie bekend is met de serie weet direct wat hij kan verwachten. Het vierde seizoen zit zoals verwacht weer vol met actie, spanning en drama en bijna iedere aflevering is voorzien van een ijzersterke cliffhanger waardoor je bijna niet kunt stoppen met kijken. Dat, en natuurlijk het ijzersterke verhaal, is misschien wel de grote kracht van dit vierde seizoen van Homeland.

Beeld: 1080p 1.78:1 Aspect Ratio | Geluid: Engels 5.1 DTS-HD Master Audio en Frans 5.1 DTS | Ondertitels: Nederlands, Engels en Frans | Aantal discs: 3 x Blu-ray | EAN: 8712626068143 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 29 april 2015

De twaalf afleveringen van dit bloedstollende seizoen zijn samengebracht op 3 discs met ieder 4 afleveringen. Voor het eerst in de reeks van de serie is het Homeland-logo niet geel van kleur, maar rood, wat waarschijnlijk betrekking heeft op een belangrijke plotwending welk zich aan het einde van seizoen 3 afspeelde en de nieuwe richting die de serie daarmee insloeg. De serie is opnieuw in een vrij onrustige houding gefilmd en je ziet de camera dan aan regelmatig schudden, maar dit is wat ons betreft niet storend. Verder worden actie-scènes extra bekrachtigd door ijzersterk en helder geluid.

Op de Blu-ray van dit vierde seizoen van Homeland treffen we niet veel extra’s aan, maar gelukkig overtreft het seizoen zelf dan ook alle verwachtingen en dat is natuurlijk waarvoor je deze aanschaft. De enige extra die hierop te vinden is is dan ook een interview met Peter Quinn, dat een leuke kijk geeft op het personage en de acteur zelf.

Met dank aan 20th Century Fox voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.