Spirituele opvolger Banjo-Kazooie schiet langs Kickstarter-doel

Gisteren begon de studio Playtonic een Kickstarter voor Yooka-Laylee, een game die aan moet gaan voelen als een opvolger van Banjo-Kazooie. Het doel was 175.000 pond of zo’n 235.000 euro en in minder dan een volle vierentwintig uur kan gesteld worden dat de Kickstarter-campagne al een succes is, met 978.339 pond op de teller, welke stijgt terwijl er geschreven wordt. Dat is al 1,3 miljoen euro, met nog 45(!) dagen te gaan, wat nog veel potentie lijkt te bieden.


Het enige doel wat hiermee nog niet gehaald is is die van een miljoen pond, welke een gelijktijdige release van alle platformen (pc, Mac, Linux, Wii U, Xbox One en PlayStation 4) zal garanderen. De doelen die al wel gehaald zijn zijn onder andere lokale co-op, een lokale versus modus en Franse, Duitse, Spaanse en Italiaanse versies van de game.


Het team achter Yooka-Laylee lijkt veelbelovend, zo is de persoon die Yooka en Laylee ontworpen heeft ook de persoon die de Donkey Kong familie vormgaf en misschien nog wel relevanter, een zekere beer en vogel die in Banjo-Kazooie de hoofdrol hadden. Ook de project director, creative lead en environment artist hebben banden met de Banjo-Kazooie-reeks.

Het spel lijkt tot zover erg op Banjo-Kazooie, met graphics van nu. De beer en de vogel zijn vervangen door een kameleon en een vleermuis, waardoor bepaalde elementen hetzelfde blijven. Ook de werelden zien er weer kleurrijk uit. Erg veel is er verder nog niet bekend, behalve dat Yooka-Laylee rond oktober 2016 uit zou moeten komen.

Speelden jullie Banjo-Kazooie en vinden jullie het ook zo zonde dat Rare er nooit verder mee is gegaan? Of vonden jullie het wel mooi geweest? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    Valent!jn's avatar

    Geweldig dat dit project waarschijnlijk lijkt door te gaan! Ben erg benieuwd of ze net zo’n geweldige game als Banjo Kazooie kunnen afleveren. 😀

  2.   
    Bram_M99's avatar

    Ben heel erg benieuwd!

  3.   
    Hielke's avatar

    Sander jij bent gewoon te jong om een ‘opvolger’ van een klassieker als Banjo Kazooie te waarderen.

  4.   
    Vinstaro's avatar

    Mooi om te zien dat zelfs ‘ex’ ontwikkelaars van grote uitgevers nu mee gaan doen aan het indie gedeelte.
    Waarbij geruchten over dat uitgevers teveel en te snel projecten van hun ontwikkelaars eisen en verwachten, hierdoor gesterkt worden.
    Zie grote potentie in deze game en hoop dat door dit project meer ‘grote’ indie games zullen worden ontwikkeld, door misschien grote ‘ex’ ubisoft ontwikkelaars zoals Jade Raymond.
    Bedankt voor de post!