Gamersnet.nl

The Witcher 3 heeft geen laadschermen tijdens het spelen

The Witcher 3: Wild Hunt kent geen enkel laadscherm tijdens het spelen. Mits je geen gebruik maakt van fast travel. Volgens ontwikkelaar CD Projekt RED kan je naadloos reizen door de enorme wereld vol regio’s, dorpen en gebouwen zonder ook maar iets van een laadscherm te zien.

Jonas Mattsson van CD Projekt RED vertelde dit in een recent interview. Hij gaf aan dat er maar één uitzondering is, namelijk het afgezonderde gebied Kaer Morhen. Die plek is ver weg van de rest van de spelwereld. Voor de rest krijg je alleen een laadscherm te zien bij het starten van de game, als je doodgaat en het spel moet weer starten of bij het gebruik van fast travel. Daarbij is de laadtijd ook nog afhankelijk van hoe ver je via fast travel wilt reizen:

On the full open world, there’s no loading time. You can travel and roam around as you wish.

There’s no loading times. Only when you actually start the game, when die and load the game, or when you fast travel. That fast travel loading time depends on how far you have to travel of course. If you just fast travel a little bit, it’s a really short loading time. For us, that was really important. I think we achieved that because, as you said, just going in and out of a building, there’s no loading time. Nothing. It’s just creates this really nice experience.

The Witcher 3: Wild Hunt ligt op 19 mei in de (digitale) winkelrekken voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.