Destiny patch 1.1.1 maakt auto rifles, hand cannons en fusion rifles minder krachtig

Hoewel Destiny een heerlijke shooter is, laat de balancering van de wapens te wensen over. Vooral de auto rifles zijn volgens velen te krachtig en dat is ook de reden waarom dit verreweg het populairste wapentype in de game is. Bungie heeft geluisterd naar de feedback van zijn fans en zal naar aanleiding daarvan flink wat veranderingen doorvoeren.

De aankomende patch 1.1.1 introduceert een compleet nieuwe balans tussen de verschillende typen wapens. Zo worden auto rifles, hand cannons en fusion rifles minder krachtig, terwijl je met pulse rifles na de patch juist meer schade kan aanrichten. Shotguns worden krachtiger tegen vijanden die geen Guardians zijn, maar op andere vlakken zal de effectiviteit van dit wapen juist weer worden verkleind.

Bungie hoopt op deze manier een betere balans aan te brengen in Destiny. Na het installeren van de patch kun je volgens de ontwikkelaar nog steeds flink huishouden met je auto rifle, je zult er alleen wat harder je best voor moeten doen:

If you look at the top ten lethal weapons over a period of thirty days, six of them are Auto Rifles. It’s extremely effective in most combat scenarios and engagement distances. In fact, it is so effective that it’s intended role in the Primary family is being partially obscured. We want you to be able to deliver a steady stream of precision damage with an Auto Rifle, and you still can, but you’ll need to get a little bit closer.
Een gedetailleerd overzicht van alle veranderingen is te vinden op Bungie.net.

  1.   
    Randy1991's avatar

    Hmm… ik speel zelden tegen andere guardians, dus ik weet niet of ik blij moet zijn met deze patch… 😛