Gamersnet.nl

Mass Effect 4 profiteert enorm van wegvallen Xbox 360 en PlayStation 3

In tegenstelling tot Dragon Age: Inquisition zal ontwikkelaar BioWare zich met Mass Effect 4 niet meer op de vorige generatie richten. De nieuwe Mass Effect wordt gemaakt voor de pc en new-gen-consoles, wat een enorm voordeel is voor het ontwikkelteam.

Volgens Aaryn Flynn van BioWare maakt men ook zeker niet zomaar gebruik van een op Dragon Age: Inquisition gebaseerde template. Technologie wordt gedeeld tussen beide games, maar de gameplay verschilt aanzienlijk:

All of our games are using Frostbite now. We’ve said the next Mass Effect (and our new IP, but I won’t expand on that yet) uses some of the technology from DAI. We’ve been enjoying building larger areas that you can explore with less friction, so that’ll be there as well. But after that, the next Mass Effect will be (and should be) drawing on its own rich and successful past more than what DAI would say it should do.

Take the Mako, something we’ve already shown in prototype form. We had that in ME1, and bringing it back is more related to a feeling that we can do it much better than we did before and fulfil the original promise of that gameplay. That has nothing to do with DAI. In fact, I’d go so far as to say that dropping the older consoles has had more impact on the overall gameplay goals of the next Mass Effect game than what DAI successfully accomplished.

Naar verwachting zal BioWare tijdens de E3 van dit jaar de nieuwe Mass Effect wat meer gaan delen met de wereld.

Een gemis dat Mass Effect (4) niet naar de Xbox 360 en PlayStation 3 komt? Of is het nu toch echt tijd dat games zich puur op de nieuwere consoles gaan richten? Laat het weten in de reacties!