Ontwikkelaar Divinity: Original Sin werkt aan twee nieuwe RPG’s

Diehard RPG-fans onder ons zullen afgelopen jaar van Divinity: Original Sin gehoord hebben. De game was een grote hit onder pc-bezitters en de ontwikkelaar van de game heeft aangekondigd bezig te zijn met niet één, maar twee nieuwe RPG’s! In een (lange) blogpost vertelt Larian Studios wat ze zelf slecht vonden aan Divinity: Original Sin en ook hoe dit anders gaat worden in hun volgende games:

Fixing things is not all we’re doing however, far from it. We’re not hiring all those people just to transform D:OS in a better experience, no, obviously we’re also working on our new RPGs. Notice the ‘s’. It’s intentional and while I’d love to tell you more about them, I need to refrain for fear of losing whatever press momentum we’ll be able to muster when we’ll announce them.
Larian Studios heeft voor Divinity: Original Sin een eigen engine gemaakt. Ze laten weten dat hieraan nu gesleuteld wordt met man en macht, om op deze wijze niet alleen Original Sin beter te maken, maar ook meteen te zorgen voor een betere start voor de nieuwe roleplaying games.

Het plan om dit alles te realiseren heet het ‘geheime Larian plan’, ook al is deze niet heel geheim meer, natuurlijk. De intentie is om het gevoel van pen en papier RPG’s naar de pc te brengen. We zullen in 2015 ongetwijfeld meer gaan horen over het geheime plan en Larian Studios.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren