Tien onopvallende verbeteringen aan Destiny dankzij update 1.0.3

Ontwikkelaar Bungie heeft deze week een uitgebreide update uitgebracht voor Destiny. Hiermee wordt de game in elk geval klaargestoomd voor de naderende DLC, The Dark Below. Ook is Destiny weer voorzien van diverse nieuwe features.

Hieronder vind je de 10 minst opvallende wijzigingen, die toch voor behoorlijk wat spelers interessant zijn om te weten.

Het geluid van wapens
Met de audio van Destiny was niets mis. Sterker nog, deze is top. Naast een goede soundtrack klinkt de game super, maar Bungie heeft toch nog wat nieuwe geluidseffecten toegevoegd voor sommige wapens. Welke wapens precies is niet duidelijk, maar de echte kenner zal het wel merken als zijn of haar favoriete knalijzer een nog toffer geluid maakt.

Laffe strategie tegen de Archon Priest eruit
Sommige gamers zweren bij de handige plekjes om het eindgevecht van een Strike eenvoudig te klaren. De ruimte in de rotsen bij de Nexus is een veelgebruikte strategie en de locatie achter wat grote kratten om Valus Ta’aurc te beschieten is ook een bekende. De locatie waar je tegen de Archon Priest vecht, kende eveneens een vrij laffe positie. Onder een platform kon je schuilen en redelijk veilig de Archon Priest onder vuur nemen, zonder dat je zelf (al teveel) geraakt wordt. De een vindt het een makkelijke oplossing, de ander vindt het ronduit saai. Bungie vond het ook geen al te leuke vorm van samenspelen en dus heeft men besloten de ruimte onder het platform niet langer toegankelijk te maken. Je zult nu dus echt moeten strijden als je de Archon Priest treft.

Het niveau van Strikes is aangepast
Slecht nieuws voor solisten, want Strikes zijn nu een stuk pittiger als je ze in je eentje gaat spelen. Daarentegen zijn de Strikes iets makkelijker gemaakt voor teams van 3 spelers, waardoor Bungie spelers nog meer wil verleiden om toch echt coöperatief te werk te gaan.

Harpies registreren kritieke hits
Harpies zijn eigenlijk altijd al redelijk ‘buggy’ geweest. Door deze vijanden in hun grote oog te raken, wordt er ‘critical damage’ uitgedeeld. Deze hits werden echter niet goed meegeteld voor perks zoals Chain of Woe of voor bounties die kritieke hits vereisen. Vanaf nu moet dit vlekkeloos verlopen.

Dode Ghosts komen beter tot leven
In de categorie “klein maar fijn” heeft Bungie twee haperende, dode Ghosts een nieuwe impuls gegeven. Op aarde, in Bunker RAS-2, ligt Dead Ghost #16. Op Mars, in Freehold Station, ligt Dead Ghost #11. Beide Ghosts weigerden nogal eens om tot leven gewekt te worden. Dat zou nu weer goed moeten gaan. Goed nieuws dus voor gamers die alles willen verzamelen en afronden in de game.

Sommige locaties zijn iets aangepast
Diverse locaties hebben een (kleine) makeover gehad, waaronder de zojuist genoemde Bunker RAS-2. Zo is de trap een stuk langer gemaakt. Hiermee lijkt de game in te spelen op The Dark Below, zodat je straks eenvoudig toegang krijgt tot nieuwe locaties.

Meer visuele makeovers
Nieuwe iconen zijn toegevoegd en voor characters, wapens en Sparrows zijn er nieuwe textures toegevoegd, zodat alles er nog mooier uit zal zien na het installeren van patch 1.0.3.

Zie zonder Nav-modus het type Patrol-missie
Misschien zal je het niet eens hebben gemist, maar voorheen moest je je Ghost oproepen (Nav-mode), om te kunnen zien welk type Patrol-missie je ging spelen. Vanaf nu kan je direct, zonder in Nav-mode te gaan, zien welk type Patrol-missie je te wachten staat.

Geen upgrade-meldingen voor oude wapens
Als je voorheen een wapen uit de Vault haalde, moest je eerst naar de upgrade-pagina gaan om het upgrade-icoon weg te halen. Kleine moeite, maar toch verholpen.

Jackolytes en FLight of Shadows werken voor iedereen
Rond Halloween vonden spelers ineens leuke extraatjes in de game, waaronder de mogelijkheid om tijdelijk een pompoenenhoofd te hebben. Helaas werkte deze niet voor iedereen naar behoren. Goed nieuws voor spelers die deze extraatjes nog braaf hebben bewaard, want alles zou weer moeten werken.

  1.   
    ChielB's avatar

    Moet toch wel bekennen dat ik het platform bij de Archon Priest wel eens benut heb. Vooral bij Nightfall Strikes was dat toch wel erg prettig om niet vlak voor het einde allemaal ineens dood te gaan en opnieuw te moeten beginnen.

  2.   
    VIChiefIV's avatar

    Is de fanbase van dit spel al niet radicaal aan het afnemen? Heb gelezen dat in de laatste paar weken heel veel mensen al afgehaakt zijn omdat het spel zo repetitief is.

  3.   
    FireBallz's avatar

    VIChiefIV schreef, "Is de fanbase van dit spel al niet radicaal aan het afnemen? Heb gelezen dat in de laatste paar weken heel veel mensen al afgehaakt zijn omdat het spel zo repetitief is."

    volgens mij wel, daarom proberen ze de al bijna weggelopen fans hiermee op de rails te krijgen.

  4.   
    mattioza's avatar

    JaChKa1802″][quote=”VIChiefIV schreef, "Is de fanbase van dit spel al niet radicaal aan het afnemen? Heb gelezen dat in de laatste paar weken heel veel mensen al afgehaakt zijn omdat het spel zo repetitief is."

    volgens mij wel, daarom proberen ze de al bijna weggelopen fans hiermee op de rails te krijgen.[/quote]

    Ik weet niet of je ze hierdoor houdt, schrik je juist de solisten mee af. En hoe langer de game ook zal uit zijn, hoe minder spelers er zijn wat er weer voor zorgt dat je nog moeilijk een team kan vinden om bv. een raid mee te doen.