Gamersnet.nl

‘Probleem DriveClub ligt niet aan de servers maar aan de code’

Het zou zo mooi zijn geweest, ondanks een uitstel van bijna een jaar, hadden alle PlayStation Plus-abonnees, op een select aantal banen, sinds 8 oktober zij aan zij moeten kunnen racen met eenieder die de game gekocht had. Inmiddels weten we wel beter, want de release van DriveClub werd geplaagd door serverproblemen en de PlayStation Plus-versie van de racegame werd dan ook tot nader order uitgesteld.

Ondertussen, bijna een maand na release, kunnen gamers die DriveClub hebben aangeschaft al gewoon online racen, maar is er nog steeds geen Plus-versie van DriveClub te bekennen. Het zou ook nog wel eens kunnen duren voordat we Plus-abonnees aan de slag kunnen met deze testversie, want volgens het hoofd van PlayStation France is het geen kwestie van een paar servers bijplaatsen om de DriveClub-problemen het hoofd te bieden.

Philippe Cardon meldt namelijk dat het serverprobleem van DriveClub te maken heeft met een fout in de code van de game. Hierdoor is een simpele patch niet genoeg:

I really apologize to all the players who have difficulty connecting. n the coding of the game, a mistake has been made preventing enough people to play at the same time. This is being re-programmed but it takes a lot more time than simply add 1000,2000,3000 servers. We need more than a simple patch, the problem resides in the code and the way the network accepts sessions. I do not know when all this will be resolved. Every day that passes the network can accommodate more players but we are not yet at maximum capacity we would like.
Wanneer Plus-abonnees dus aan de slag kunnen met de testversie van DriveClub blijft nog altijd een groot vraagteken.