Ontwikkelaar Assassin’s Creed Unity: 30fps was ons doel en is het mooist

Onlangs bracht het ontwikkelteam van Assassin’s Creed: Unity het opvallende nieuws naar buiten dat de game op zowel de Xbox One als PlayStation 4 dezelfde resolutie en framerate heeft. Vandaag geeft men iets meer tekst en uitleg over de gemaakte keuzes.

Volgens Nicolas Guérin, world level design director van de game, wilde men eerst voor 60 frames per seconde gaan. Deze harde eis heeft de ontwikkelaar echter na enige tijd laten vallen. Volgens Guérin is 30 frames per seconde het mooist en ziet 60 frames per seconde er niet echt uit voor een action adventure-game:

At Ubisoft for a long time we wanted to push 60 fps. I don’t think it was a good idea because you don’t gain that much from 60 fps and it doesn’t look like the real thing. It’s a bit like The Hobbit movie, it looked really weird.

30 was our goal, it feels more cinematic. 60 is really good for a shooter, action adventure not so much. It actually feels better for people when it’s at that 30fps. It also lets us push the limits of everything to the maximum. It’s like when people start asking about resolution. Is it the number of the quality of the pixels that you want? If the game looks gorgeous, who cares about the number?

  1.   
    Tom's avatar

    “Who cares about the number” is een gewaagd statement. Staat inmiddels buiten kijf dat veel gamers zich er druk over maken.

  2.   
    G-6's avatar

    Ik heb altijd zoiets van: zeik niet zo over de resolutie en de framerate en geniet gewoon van de game.

  3.   
    ChielB's avatar

    Je blijft altijd twee kampen houden: een groep die eerst naar de techniek kijkt en een groep die puur naar de game/ervaring kijkt.

  4.   
    G-6's avatar

    ChielB schreef, "Je blijft altijd twee kampen houden: een groep die eerst naar de techniek kijkt en een groep die puur naar de game/ervaring kijkt. "

    Ik hoor absoluut bij de 2e groep, tuurlijk de game moet grafisch wel met de tijd mee gaan maar heb liever dat de dingen als de gameplay en het verhaal goed zijn dat dat het er goed uit ziet.

  5.   
    Hitman047's avatar

    Heeft de volledige PR-afdeling bij Ubisoft een weekje vrij, ofzo?

    Het gaat hier niet zo zeer om de eeuwige 30 vs 60 FPS discussie, maar meer om de waardeloze excuses die deze man er voor weet te verzinnen.

  6.   
    Leukste's avatar

    Tom schreef, "”Who cares about the number” is een gewaagd statement. Staat inmiddels buiten kijf dat veel gamers zich er druk over maken."

    Yup, dit is nog eens olie op het vuur gooien voor veel mensen. Het ging vooral om de discussie over de resolutie van 900p en niet om de 30fps. Die is er later bij getrokken.

    Wat ik wel kan begrijpen is dat als mensen graag 1080p willen spelen en om die reden de PS4 over de Xbox One hebben gekozen ze graag zien dat de console ook maximaal benut gaat worden. Als dat niet gebeurt kan ik de teleurstelling en irritatie van de mensen wel begrijpen. Iedere game is anders, maar als zelfs de voorganger in de AC reeks op 1080p kan draaien is het niet een rare verwachting dat een game op de next-gen het zeker ook moet kunnen. Dat vervolgens mensen zeggen dat je dan een PC moet kopen is ook niet helemaal relevant. Want als een game met Nvidia geweldig zou draaien en met een AMD helemaal bagger zou je ook pissig zijn als PC gamer.

    Wat echter nog altijd onduidelijk blijft is of er technisch iets niet haalbaar is wat Ubisoft ervan weerhoudt om één van de twee console goed te benutten, of Ubisoft zich er gewoon te makkelijk vanaf wil maken(d.m.v. slechte ports) of dat er inderdaad spraken is van partijdige ontwikkeling met de game.

    ”Hitman047″ schreef, "Heeft de volledige PR-afdeling bij Ubisoft een weekje vrij, ofzo?
    Het gaat hier niet zo zeer om de eeuwige 30 vs 60 FPS discussie, maar meer om de waardeloze excuses die deze man er voor weet te verzinnen. "

    Ja, volgens mij moet iemand ze dat nog gaan vertellen.

  7.   
    3333/3333's avatar

    Zoals voorspeld: Als Ubisoft zo door blijft gaan, gaan gamers hen op een gegeven moment de rug toe keren.

    En zie nu.

  8.   
    Hillianii's avatar

    Erik Rommel schreef, "Zoals voorspeld: Als Ubisoft zo door blijft gaan, gaan gamers hen op een gegeven moment de rug toe keren.
    En zie nu. "

    This..

  9.   
    D_Dog's avatar

    30fps 60fps
    900p 1080p
    Boeit me geen ene reet allemaal.

  10.   
    stinkiwinkie's avatar

    D_Dog schreef, "30fps 60fps
    900p 1080p
    Boeit me geen ene reet allemaal."

    resolutie doet zeker wel iets aan het spel. Hoe hoger de resolutie, hoe vloeiender het scherm de beelden laat zien als je puur helemaal rond kijkt. Dit geeft een hogere inleving weer, alsof men echt rondkijkt in die gamewereld. Toen ik tomb raider op 70 frames per second speelde en helemaal rondbewoog en liep, vond ik dat je haar wapperende haren in de wind veel beter ziet.

  11.   
    mmx's avatar

    Ik zeg niet veel maar denk dat Erik Rommel gelijk heeft .

  12.   
    Moon-Hero's avatar

    Ik ben wel blij dat men er eindelijk begint achter te komen hoe ´eerlijk´ Ubisoft nou eigenlijk is. Ze hebben een tijdje kwaliteit geleverd maar de laatste paar jaren gaat het echt alleen maar bagger.

  13.   
    DeAdSeYe's avatar

    Erik Rommel schreef, "Zoals voorspeld: Als Ubisoft zo door blijft gaan, gaan gamers hen op een gegeven moment de rug toe keren.
    En zie nu. "

    Ubisoft de perfecte ontwikkelaar voor het verkrachten van populaire merknamen waaronder Tom Clancy, de ontwikkelaar van de vele beloftes, de ontwikkelaar van de slecht geprogrammeerde software/DRM, de ontwikkelaar van de “perfecte” games die gigantisch teleurstellend zijn.

    Wil je bezeikt, depressief of voorgelogen voelen, koop dan een game van Ubisoft!

    En dan heb ik dat verrekte icoontje op mijn taakbalk staan, dat me dagelijks eraan herinnert hoe Ubisoft is. Maar omdat ik geen ander keuze heb, moet ik dagelijks die pijn voelen.

    Om een goede start te maken, flikker Uplay eruit, geef de Tom Clancy licentie weg aan een ontwikkelaar die terug naar de oude roots wilt gaan en stop geld en research in PC ports en programmeertaal.

    Voordat ik dit nog vergeet Ubisoft, mij is geleert om niet te liegen!

  14.   
    gatemaster64's avatar

    DeAdSeYe schreef, "

    ”Erik Rommel” schreef, "Zoals voorspeld: Als Ubisoft zo door blijft gaan, gaan gamers hen op een gegeven moment de rug toe keren.
    En zie nu. "

    Ubisoft de perfecte ontwikkelaar voor het verkrachten van populaire merknamen waaronder Tom Clancy, de ontwikkelaar van de vele beloftes, de ontwikkelaar van de slecht geprogrammeerde software/DRM, de ontwikkelaar van de “perfecte” games die gigantisch teleurstellend zijn.

    Wil je bezeikt, depressief of voorgelogen voelen, koop dan een game van Ubisoft!
    En dan heb ik dat verrekte icoontje op mijn taakbalk staan, dat me dagelijks eraan herinnert hoe Ubisoft is. Maar omdat ik geen ander keuze heb, moet ik dagelijks die pijn voelen.
    Om een goede start te maken, flikker Uplay eruit, geef de Tom Clancy licentie weg aan een ontwikkelaar die terug naar de oude roots wilt gaan en stop geld en research in PC ports en programmeertaal.
    Voordat ik dit nog vergeet Ubisoft, mij is geleert om niet te liegen! "

    ik kan shadow of mordor nog op high settings draaien, maar dat komt omdat de game gewoon heel goed geopptimaliseerd is.

    ben bang dat ac:unity en far cry 4 dat niet gaan zijn.

    watch dogs was al een ramp, ac3 was bij launch ook een ramp enz.